گذر جلوخان، قلب تپنده گردشگری شهری کرمانشاه می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: با تصمیماتی که در دستور کار مدیریت ارشد استان قرار دارد، گذر تاریخی جلوخان به قلب تپنده گردشگری شهری کرمانشاه تبدیل می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی درباره بازدید استاندار کرمانشاه از گذر تاریخی جلوخان کرمانشاه، گفت: یکی از موضوعاتی که در واقع اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه پیگیر آن است، ایجاد محور گردشگری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: با توجه به غنای بافت تاریخی شهر کرمانشاه که در واقع هویت شهری آن است و به دلیل تعداد زیادی آثار و ابنیه با ارزش تاریخی و معماری ارزشمند در محله جلوخان، ظرفیت بسیار خوبی برای اینکه تبدیل به یک محور گردشگری شود را دارد. 

او تصریح کرد: لازمه این که این محله و این مسیر تبدیل به یک محور گردشگری شهری شود، هماهنگی، همکاری، همراهی و ایجاد خدمات توسط تمامی دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه شهری است.

فرمانی گفت: در بازدیدی که چند وقت پیش استاندار از این محور داشت، دستورات لازم صادر شد که با هماهنگی تمامی دستگاه‌ها جلسه‌ای خاص در گذر جلوخان برگزار شود که خوشبختانه این جلسه به ریاست استاندار در خانه صارم الدوله برگزار شد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: افتتاح خانه تاریخی صارم الدوله به عنوان یک مرکز اقامتی پذیرایی و نخستین مرکزی که در واقع خوراک‌های سنتی کرمانشاه رو ارائه می‌کند یکی از اقدامات مهم برای توسعه گردشگری شهری در بافت تاریخی شهر کرمانشاه است.

او با اشاره به اینکه رئیس صندوق حفظ و احیا و بهره‌برداری از بناهای تاریخی کشور، شهردار و اعضای شورای شهر، مدیران دستگاه‌های مرتبط در این جلسه حضور داشتند که خوشبختانه تصمیم‌های خیلی خوبی برای سامان‌دهی بافت تاریخی گذر جلوخان اتخاذ شد.

فرمانی عنوان کرد: برگزاری جلسه شورای بافت به ریاست معاون امور عمرانی استانداری هر دو هفته یک بار برای احیای بافت یکی از دستاوردهای مهم این نشست بود، همچنین مقرر شد علاوه بر مطالعات لازم و تهیه طرح سامان‌دهی منطقه، همزمان برنامه‌های عملیاتی اجرایی پروژه محور نیز اجرایی شوند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در خاتمه اظهار کرد: امیدواریم با احیا و بهره‌برداری از این گذر تاریخی شاهد رشد و توسعه گردشگری شهری کرمانشاه باشیم و گذر جلوخان به قلب تپنده گردشگری شهری ما تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403022401377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha