در کارگروه گردشگری استان خوزستان که پس از سه سال و نیم به همت اداره کل میراث فرهنگی خوزستان تشکیل شد کلیات طرح های اولیه دو منطقه نمونه گردشگری سد کرخه و خارستان بهبهان مشروط به اخذ مجوز از ادارات ذیربط و مراجع قانونی در محل معاونت برنامه ریزی استانداری خوزستان با حضور اعضا تصویب شد . 

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان

در این نشست که با حضور آقای اسماعیل عامری گلستان ، معاون برنامه ریزی استانداری خوزستان ، آقای افشین حیدری مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خوزستان ، نمایندگان سازمانهای محیط زیست ، آب و برق و شهرسازی استان ، سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزار شد مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان گفت : استان خوزستان به عنوان مهمترین مقصد گردشگری جنوب غربی کشور و همچنین دارا بودن منابع  و جاذبه های گردشگری ، می تواند نقش قابل توجهی را در توسعه گردشگری کشور داشته باشد از این رو مناطق واجد شرایط برای توسعه گردشگری در قالب  29 منطقه گردشگری ، شناسایی شده است که از آن جمله می توان به منطقه گردشگری  سد کرخه و خارستان بهبهان اشاره کرد که در کار گروه گردشگری استان طر ح های آولیه این دو منطقه جهت تصویب ارائه شده اند .

افشین حیدری همچنین تاکید کرد : با توجه به نیاز استان در زمینه اشتغالزایی اجرایی شدن چنین پروژه هایی در سطح استان ضروری است . طرح هایی مانند پروژه کرخه و خارستان بهبهان که در ایجاد اشتغال در فواصل زمانی کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت موثر هستند  با همکاری همه دستگاه های استانی در زمینه تسهیل حضور سرمایه گذاران در استان خوزستان  می توانند زمینه ساز حضور گردشگران در استان باشند ورونق اقتصادی منطقه را میسر سازند .

در ادامه این نشست مشاور طرح منطقه نمونه گردشگری کرخه اجرای این طرح را بعنوان محرکی سبب توسعه اقتصاد منطقه دانست و توسعه فعالیت های گردشگری در منطقه را باعث پاکیزگی ، نشاط ، ارایه خدمات بهتر به گردشگران ،همچنین سبب ارتقای فضاهای  گردشگری – فراغتی و به تبع آن کاهش آلودگی های محیطی عنوان نمود .

وی در ادامه نقاط قوت این طرح را اقلیم آسایش مناسب منطقه سد ، برخورداری منطقه از منابع و جذابیت های طبیعی ، برخورداری از پهنه آبی ، برخوردری از گونه های آبزی ، فراهم بودن زیر ساخت های توسعه در محدوده سد و وجود جاذبه های متنوع از جمله مذهبی ، تاریخی و طبیعی برشمرد.

گفتنی است این طرح می تواند در دوران ساخت 442 نفر ، در دوران بهره برداری به صورت مستقیم 286 نفر و به طور غیر مستقیم 382 نفر در منطقه اشتغالزایی نماید .

انتهای پیام/

کد خبر 139205095

برچسب‌ها