بسترسازی مطلوب برای حمایت از صنایع‌دستی به‌عنوان نمادی از اقتصاد مقاومتی

زمینه‌های گسترش همکاری‌ها بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود بررسی شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث آریا، این نشست با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، بهمن نامورمطلق معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی، علی یزدانی مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز مدیران کل حمایت از تولید و صادرات صنایع‌دستی، روز گذشته 30 بهمن برگزار شد.

براساس تبادل‌نظر حاضران در این نشست و با توجه به وجود بیش از 950 ناحیه صنعتی و همچنین شهرک‌های صنعتی و شهرک‌های صنفی متعدد در مـناطق مختلف کشور، زمینه مناسب و مطلوبی برای تولیدکنندگان و صنعتگران رشته‌های مختلف صنایع‌دستی وجود دارد تا با بهره‌گیری از امکانات موجود در نواحی و شهرک‌های مذکور برای ایجاد اشتغال و گسترش کارآفرینی، به تولید و توزیع محصولات صنایع‌دستی اقدام کنند.

همچنین در این جلسه مقرر شد که با همکاری طرفین اقدامات لازم برای بسترسازی‌های مطلوب برای حمایت از صنایع‌دستی به‌عنوان نمادی از اقتصاد مقاومتی و تشکیل منطقه‌های تخصصی صنایع‌دستی و همچنین ایجاد شهرک‌های صنایع‌دستی در مناطق مستعد و ظرفیت‌دار کشور صورت گیرند.

اختصاص اماکن و محوطه‌های مناسب برای ایجاد شهرک‌ها و مجتمع‌های تولیدی صنایع‌دستی، تسهیل و تسریع در فرایند واگذاری زمین در شهرک‌ها و همچنین ظرفیت‌سازی برای فروش و عرضه محصولات و تولیدات صنایع‌دستی، از دیگر توافقات حاصل‌شده در این جلسه بود.

با توجه به تفاهم‌نامه منعقدشده بین سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت و معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در سال 1392، طرفین ضمن تأکید بر رفع برخی نواقص و ابهامات در تفاهم‌نامه مذکور، بر استمرار و توسعه و گسترش تفاهم‌های فی‌مابین تأکید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 139512019

برچسب‌ها