مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان تأکید کرد که این استان به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و زیرساخت‌ها به‌سرعت درحالِ تکمیل شدن است.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، غلامرضا سلیمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان امروز 28 اسفند، در نشست ستاد تسهیل سفرهای نوروزی این استان که با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، هوشنگ بازوند استاندار و سایر مسئولان این استان برگزار شد، ضمن خیرمقدم‌گویی به احمدی‌پور، تبریک‌گویی به‌مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و تبریک پیشاپیش فرارسیدن نوروز 96، گفت: «به همه لرستانی‌ها به‌خاطر انتخاب شدن احمدی‌پور به‌عنوان اولین رئیس زن سازمان میراث‌فرهنگی تبریک می‌گویم.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان درباره ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی این استان گفت: «استان لرستان که از غنی‌ترین استان‌های کشور است 5هزار اثر تاریخی دارد که 2300 اثر آن ثبت‌ملی شده است. این استان همچنین به‌عنوان پایتخت ژئوتوریسم ایران از طرف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور شناخته شده است.»

او با معرفی بناهای این استان گفت: «96 پل تاریخی در این استان وجود دارد که ظرفیت بزرگی برای گردشگری است. همچنین بیش از 100 رشته صنایع‌دستی که بیشتر آن‌ها متعلق به لرستان است در این استان تولید و عرضه می‌شود.»

سلیمانی ادامه داد: «خوشبختانه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و انتصاب بازوند به‌عنوان استاندار لرستان، این استان به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده و زیرساخت‌ها به‌سرعت درحال تکمیل شدن است.»

او افزود: «به‌خاطر تبلیغات ضعیف، آثار لرستان مغفول مانده بود، تا آنجا که حتی استان‌های هم‌جوار هم شناخت کافی درباره این استان نداشتند. البته به‌یاری مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانکی توانستیم در بحث تبلیغات بهتر از سال‌های گذشته عمل کنیم.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان درباره تسهیلات بانکی گفت: «شهر خرم‌آباد به‌عنوان یکی از هفت شهر گردشگری انتخاب شد؛ درنتیجه، در این استان نیازمند تسهیلات بانکی هستیم تا بتوانیم به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری فعالیتی درخور این استان داشته باشیم.»

او ادامه داد: «27 پروژه در قالب اقتصاد مقاومتی در سال 95 در لرستان داشتیم. همچنین 8 اقامتگاه بوم‌گردی و مجمتع خدماتی به‌واسطه احیای بناهای تاریخی این استان به بهره‌برداری رسید. 7 پروژه مسکوت نیز در استان به‌همت استاندار و مسئولان مربوط احیا شد.»

سلیمانی اعلام کرد که اکنون در لرستان دو نمایشگاه صنایع‌دستی در خرم‌آباد و بروجرد فعال است و قصد دارند چنین نمایشگاه‌هایی را در سایر شهرستان‌های این استان نیز دایر کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1395122812

برچسب‌ها