مجموعه کتاب‌های بارگاه امام‌رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران رونمایی شد

هم‌زمان با فرارسیدن دهه کرامت، مجموعه کتاب‌های بارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) در موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، موزه کتابخانه سلطنتی نیاوران در ادامه طرح نمایشگاه‌های دوره‌ای و رونمایی آثار خود، به مناسبت دهه کرامت از مجموعه کتاب‌های بارگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س) رونمایی کرد.

این مجموعه کتاب های مصور که به عنوان مرجع مطالعاتی غنی از ابنیه آستان قدس رضوی و آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) محسوب می‌شوند به زبان فارسی و انگلیسی به ترتیب در سال های 1355 و 1356 شمسی توسط بیژن سعادت نوشته شده و در فلورانس ایتالیا به چاپ رسیده است.

کتاب بارگاه امام رضا (ع) شامل اطلاعاتی از تاریخچه شهر مشهد، تصاویر رنگی و سیاه و سفید بارگاه امام رضا (ع) در دوره‌های زمانی مختلف، پلان حرم و نقشه های معماری و همچنین تغییرات مسجد گوهرشاد، ضریح مطهر، مناره ها، چگونگی معماری حرم و... است.

کتاب بارگاه حضرت معصومه (س) نیز شامل تاریخچه شهر قم، مجموعه مطالعاتی ابنیه آستانه مقدسه حضرت فاطمه معصومه (سلام اله علیها)، تصاویر رنگی و سیاه و سفید شهر قم در دوره های زمانی مختلف، تصاویر قبل و بعد از بازسازی حرم، پلان و نقشه های معماری، وضع صحن ها و ابنیه مقدسه در دوران مختلف و ... است.

کتابخانه سلطنتی مجموعه نیاوران در حدود سال 1355 شمسی در قسمت شمال شرقی این مجموعه در دو طبقه و یک زیرزمین با زیربنای تقریبی770 مترمربع احداث شد و شامل مجموعه ای ارزشمند از نسخ خطی و کتاب های چاپی است.

علاقه مندان برای دیدن این کتاب های ارزشمند می توانند تا 10 مرداد از ساعت 9 تا 18 به موزه کتابخانه سلطنتی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند. مجموعه تا ساعت 19 فعال است.

انتهای پیام/

کد خبر 139704269

برچسب‌ها