مراسم بزرگداشت روز امام‌زاده اسحاق در گرگان برگزار شد

مراسم بزرگداشت روز امام‌زاده اسحاق بن موسی بن جعفر (ع) (امام‌زاده نور) گرگان پیش‌از‌ظهر یکشنبه 31 تیر با حضور خادمان آستان قدس رضوی و ارادتمندان آن بزرگوار همراه با غبارروبی بارگاهش در محل این آستان مقدس برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، سید سعید میرمنافی رئیس هیئت امنای آستان مقدس امام زاده اسحاق بن موسی بن جعفر توضیحاتی را در این مراسم در مورد کرامات و جایگاه این امام زاده واجب التعظیم و برادر بزرگوار حضرت امام رضا (ع) را بیان کرد. 

مولودی خوانی خادم بارگاه رضوی و همچنین توزیع بسته های متبرک این آستان مقدس از دیگر برنامه های اجرا شده در این مراسم بود. 

در انتهای این مراسم با حضور خادمین بارگاه رضوی و هیئت امنای این آستان مقدس و مسئولین حاضر در مراسم غبارروبی بارگاه مقدس آستان امام زاده اسحاق(امام زاده نور) انجام شد.

در نشستی که 30 تیر با حضور نمایندگانی از اداره کل میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، نمایندگی آستان قدس رضوی در استان و هیئت امنای امامزاده نور(ع) در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گرشگری استان گلستان برگزار شد، روز 8 ذی القعده به عنوان روز بزرگداشت امامزاده نور گرگان نامگذاری شد.

اسحاق بن موسی بن جعفر (امامزاده نور) برادر تنی امام رضا (ع) است و (8ذی القعده) که در فاصله زمانی یکم ذی القعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) و یازدهم ذی القعده سالروز ولادت ثامن الائمه شمس الشموس عالم آل محمد حضرت امام رضا (ع) که  با عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است قرار دارد علت نام‌گذاری این روز است.

انتهای پیام/

کد خبر 1397050120

برچسب‌ها