ابلاغ مراتب ثبت محدوده عرصه و حریم کاروانسرای سگزی به استاندار اصفهان

در نامه‌ای از سوی رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استاندار اصفهان، مراتب ثبت محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به «کاروانسرای سگزی» به او ابلاغ شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، در متن این نامه که روز گذشته 26 آبان 97 از سوی علی‌اصغر مونسان معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خطاب به استاندار اصفهان صادر شده، آمده است:

«در اجرای بند 12 از ماده 3 «قانون اساسنامه سازمان میراث‌فرهنگی کشور» و مواد مربوطه از «قانون راجع به حفظ آثار ملی» مصوب سال 1309 و نظام‌نامه اجرایی آن، نقشه محدوده عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری مربوط به اثر ملی فرهنگی-تاریخی «کاروانسرای سگزی» واقع در شهرستان اصفهان، شهر سجزی که به شماره 3700 مورخ 1379/3/17 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، ابلاغ می‌شود.

محدوده حریم آثار مذکور تحت حفاظت و نظارت این سازمان است و هرگونه دخل و تصرف در محدوده حریم و تخلف از ضوابط حفاظتی مقرر، برابر مواد 558 لغایت 569 از کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی «تعزیرات و مجازات های بازدارنده» جرم محسوب می‌شود و مرتکب مشمول مجازات‌های قانونی خواهد شد.

خواهشمند است دستور فرمایید مراتب جهت اطلاع و اجرا به مقامات و مسئولان ذیربط در استان، ابلاغ و از نتیجه این سازمان را مطلع نمایند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1397082725

برچسب‌ها