تلاش اتاق بازرگانی ایران و آلمان برای رونق گردشگری تجاری

اتاق بازرگانی ایران و آلمان در نظر دارد تا در حوزه گردشگری تجاری با فعالان صنعت گردشگری و معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی همکاری کند.

سید عبدالرضا الجزایری سخنگو و دبیر کمیسیون صنعت و تجارت اتاق بازرگانی ایران و آلمان به خبرنگار میراث آریا گفت: «می توان از ظرفیت های سرمایه گذاران داخلی و خارجی استفاده کنیم و از بخش گردشگری تجاری سلامت و گردشگری علمی و صنعتی بهره ببریم. در واقع می توان هیات هایی که در این زمینه وارد  کشور می شوند را  به سازمانهای مربوطه و سازمان میراث فرهنگی سوق دهیم.»

او افزود: «ما کمیسیون صنعت و تجارت و گردشگری داریم که در این زمینه می تواند به ما کمک کند تنها درخواستمان از مسئولان سازمان میراث فرهنگی این است که چالش های موجود را به ما اعلام می کنند چون آلمانی ها با برنامه ریزی وارد هر کاری می شوند باید برای آنها استراتژی داد آلمانی ها آدمهای محتاط و البته مقید به قولی که می دهند،‌هستند. اگر چالش ها به ما منعکس شود می توانیم بفهمیم که کجاها خلا وجود دارد  تا با توجه به ظرفیت آلمانها راهکار پیشنهاد داد.»

الجزایری بیان کرد: «آلمانها مشتاق به کار کردن در ایران هستند اکنون کسی که می خواهد کار کند باید مجوز بگیرد. اما خدمات در گردشگری شامل تحریم ها و ... نیست می توان کار مشترکی با آلمانها کرد.»

او افزود: «در نظر داریم با معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و برخی از شرکت های هتلینگ نیز همکاری و مذاکره کنیم.»

الجزایری گفت: «مرکزی در جنوب آلمان وجود دارد که با اتاق ایران همکاری دارد و می توان با همیاری آن در زمینه ورود سرمایه گذاران و گردشگران تجاری همکاری بیشتری کرد.» 

 

 

انتهای پیام/

کد خبر 139711259

برچسب‌ها