مرمت ۲۰۷ بنای تاریخی در مازندران

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از مرمت ۲۰۷ بنای تاریخی با اعتبار بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید در استان خبر داد.  

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره گل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، سیف الله فرزانه با اشاره به مرمت ۲۰۷ بنای تاریخی در فعالیت دولت تدبیر و امید در استان اظهار کرد: مطالعه ۱۲۹ اثر، سایت موزه و بافت تاریخی با اعتبار دو میلیارد تومان، تعیین عرصه و ضوابط تاریخی برای ۳۰ محوطه و بنای تاریخی و صدور مجوز پنج موزه، انجام ۸۶ پروژه پژوهشی و ثبت ۴۲ پرونده بناهای تاریخی، ثبت ۲۵ پرونده میراث معنوی و ۴۵ پرونده میراث طبیعی از جمله اقدامات است.

او ادامه داد: ثبت دو پرونده بافت تاریخی روستا، صدور پنج هزار و ۴۶ پروانه تولید خانگی و ۷۰ پروانه تولید کارگاهی، آموزش عمومی پنج هزار و ۸۷۳ نفر، دریافت ۲۶ نشان ملی و بین المللیمهر اصالت، اهدای ۲۲ درجه نشان هنری، ۶۸ نمایشگاه سراسری، منطقه‌ای و استانی صنایع دستی از جمله اقدامات است.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران حضور در هشت نمایشگاه خارجی صنایع دستی را از دیگر تلاش‌های صورت گرفته برشمرد و گفت: صادرات صنایع دستی به میزان هفت هزار و ۴۸۰ میلیون دلار بوده است.

فرزانه از دریافت پنج نشان ملی جغرافیایی در حوزه صنایع دستی خبر داد و گفت: همچنین به ۲۲۶ طرح در حوزه صنایع دستی در استان تسهیلات ارائه شده است.

مدیرکل صنایع دستی مازندران یادآور شد: ۱۱۲ پروژه گردشگری با بیش از شش هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان در دست ساخت و بیش از ۲۱ میلیارد تومان در حوزه زیرساختی مناطق نمونه هزینه شده است.

او تعداد مناطق گردشگری استان را ۱۲۲ منطقه برشمرد و گفت: ۱۲۰ پروژه گردشگری با ۶۱۳ میلیارد تومان و ایجاد اشتغال سه هزار  و ۵۰۰ نفر در استان اجرا شده است.

فرزانه تعداد اقامت مسافران را در دولت تدبیر و امید در استان بیش از ۲۳۶ میلیون نفر - شب بیان کرد و گفت: حضور بیش از یک میلیون ۷۵۰ هزار گردشگر خارجی، برگزاری ۱۵۳ رویداد گردشگری، صدور پروانه بهره برداری برای ۱۱۶ اقامتگاه بومگردی از جمله اقدامات است.

انتهای پیام/

کد خبر 1397122017

برچسب‌ها