ماندگاری گردشگران در یزد باید مورد توجه قرار گیرد/دعوت از سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار گردشگری

معاون سرمایه‌گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: باید برنامه‌ریزی های لازم برای استمرار ماندگاری گردشگران در استان یزد انجام شود.

به گزارش میراث‌آریا، حسین اربابی معاون سرمایه‌گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث‌فرهنگی در نشست با سرمایه‌گذاران بخش‌های مختلف استان یزد گفت: در  یزد و اطراف آن اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است که می‌تواند تاثیر بسزایی در رونق گردشگری این استان داشته باشد.

او تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که توزیع متوازن گردشگران در یزد شکل گرفته است و باید با اجرای برنامه‌ها و رویدادهای متنوع، ماندگاری گردشگران در استان و شهرهای مختلف را افزایش دهیم.

اربابی با دعوت از سرمایه‌گذاران سایر بخش‌ها برای ورود به بازار گردشگری افزود: امروز گردشگری در کشور ما جایگاه خوب و مناسبی دارد و رونق این صنعت محسوس است، بخش خصوصی می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، نقش خود را در معرفی زیبایی‌های ایران و رونق صنعت گردشگری کشور ایفا کند.

معاون سرمایه‌گذاری، امور حقوقی و مجلس سازمان میراث‌فرهنگی اضافه کرد: برگزاری رویدادهای خوب و کم‌هزینه و استمرار برگزاری این رویدادها در ماندگاری گردشگران نقش بسیار زیادی دارد و با توجه به امکانات محدود اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان‌ها، بخش خصوصی می‌تواند وارد این بخش شود.

او افزود: ارتقای کیفیت خدمات و تدوین استانداردهایی برای پذیرایی از گردشگران هم باید مورد توجه قرار گیرد، چراکه گردشگران پس از مواجه با رفتار و خدمات غیراستاندارد، از پیشنهاد دادن مقصد سفر خود به دیگران اجتناب می‌کنند.

اربابی یادآور شد: شهر یزد، شهر قصه‌ها و روایت‌ها است، باید از تمام فرصت‌ها و مزیت‌های موجود برای معرفی این شهر جهانی به گردشگران تمام دنیا استفاده کنیم.

 

انتهای پیام/

کد خبر 139802033

برچسب‌ها