اتمام عملیات اجرایی فاز اول سامان‌دهی زیرساخت‌های گردشگری پارک جنگلی لوه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گلستان از اتمام عملیات اجرایی تکمیل فاز نخست زیرساخت‌های گردشگری پارک جنگلی و آبشار لوه شهرستان گالیکش با اعتبار یک‌میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، ابراهیم کریمی با اعلام این خبر افزود: «با اعتبار  یک‌میلیارد  ریال فاز اول  عملیات اجرایی ساماندهی و تکمیل زیر ساخت های گردشگری پارک جنگلی لوه  شهرستان گالیکش از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه های استانی به پایان رسید.»

او  به عملیات اجرا شده در این فاز اشاره کرد و افزود: «در عملیات اجرایی این فاز تکمیل سنگ فرش مسیر دسترسی  به آبشار به مساحت حدود 600 متر مربع ، اجرای آب‌رو برای هدایت آبهای سطحی و همچنین فنس کشی مسیر دسترسی  اجرا شده است.»

کریمی  ادامه داد:  «در سنوات قبل این اداره کل اقدام به اجرای سنگ فرش و دیواره سنگی مسیر دسترسی به مساحت 500 متر مربع و یک باب نمازخانه  با اعتبار 2میلیارد و 321میلیون ریال کرده است.»

او گفت: «این اداره کل آمادگی خود را برای تکمیل زیر ساخت های گردشگری لازم برای رفاه حال مسافران و گردشگران عبوری از پارک جنگلی لوه در صورت تخصیص اعتبار لازم از سوی مراجع ذیربط را اعلام می دارد.»

آبشار لوه در گالیکش  واقع است. آبشار لوه در ۲۰ کیلومتری گالیکش و در ۵ کیلومتری جاده اصلی گلستان - مشهد و در کنار روستایی به نام لوه و در جنگلی انبوه با درختان پهن برگ واقع شده است. همجواری آبشار با پارک جنگلی گلستان ارزش ویژه‌ای به آن بخشیده است. گالیکش آبشارهای متعددی دارد که در این میان آبشار لوه با ۷۵ متر ارتفاع از آبشارهای دیدنی و کم ‌نظیر استان گلستان و در روستای لوه است.

انتهای پیام/

کد خبر 139804048

برچسب‌ها