یکشنبه شلوغ وزیر پیشنهادی در بهارستان/ فضای مثبت کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس در قبال دکتر مونسان

دکتر علی‌‌اصغر مونسان امروز یکشنبه پرکاری را در مجلس شورای اسلامی در آستانه روز موعود کسب رأی اعتماد از نمایندگان مردم پشت سر گذاشت.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، دکتر مونسان وزیر پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در جلسات متعددی که از ساعت ۷ صبح آغاز شد و تا ساعت 18 ادامه یافت، شرکت کرد.

نخستین جلسات بامدادی دکتر مونسان با اعضای دو فراکسیون مستقلین و امید بود و پس از آن او در کمیسیون‌های تخصصی حضور پیدا کرد.

وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، هنگام ظهر در فاصله بین این جلسات در جمع خبرنگاران پارلمانی حاضر شد و ضمن ارائه برنامه‌های خود و مروری بر دستاوردهای دو سال مدیریتش در سازمان میراث فرهنگی به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

او در جمع خبرنگاران از رشد شاخص‌های حوزه گردشگری سخن گفت و افزایش توریست‌های خارجی از 4میلیون و 700هزار نفر در سال 96 به 7میلیون و 700هزار نفر در سال 97 و این‌که این رشد در سال 98 هم ادامه داشته طوری که 4 ماه نخست امسال هم نسبت به سال گذشته شاهد رشدی 40درصدی بوده است.

سهم 11.8میلیارد دلاری گردشگری از تولید ناخالص ملی، اضافه شدن گردشگری کشاورزی وطبیعت‌گردی به گردونه گردشگری کشور و رونق گرفتن توریسم سلامت از موضوعات مرتبط با گردشگری بود که وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی به آن‌ها اشاره کرد.

دکتر مونسان از بوم‌گردی‌ها به‌عنوان «موضوعی بسیار مهم» یاد کرد که موجب توزیع عادلانه گردشگر در کشور شده و درآمد را در همه‌جای کشور توزیع کرده است؛ به‌طوری‌که روستاهای ما از فوائد گردشگری بهره‌مند شده‌اند، از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرده و موجب شکوفایی اقتصاد در روستاها شده و برای آنها درآمد ایجاد کرده است.

او در زمینه میراث‌فرهنگی به سهمیه سالانه یک اثر برای ثبت جهانی هر کشور اشاره کرد که از حداکثر این ظرفیت استفاده شده و در اقدامی ابتکاری این یک سهمیه را به چند اثر در قالب یک مجموعه اختصاص داده شد تا در سال گذشته محور ساسانی در پنهه‌ای 100 کیلومتری و شامل 8 بنای تاریخی ثبت جهانی شود.

دکتر مونسان از ادامه این روش در ادامه خبر داد تا در گستره بزرگ‌تر و با سرعت بیشتری آثار تاریخی‌فرهنگی کشورمان ثبت جهانی شود. استفاده از مشارکت مردم در بازسازی بناهای فرسوده تاریخی در قالب واگذاری‌ها نکته‌ دیگری بود که او در حوزه میراث‌فرهنگی به تبیین آن پرداخت.

وززیر پیشنهادی وزارت میراث‌فرهنگی همچنین از اجرای طرح تجاری‌سازی صنایع‌دستی خبر داد که از سال 96 آغاز شده و باید همچنان ادامه و ارتقا یابد.

مونسان همچنین با حضور در کمیسیون های فرهنگی، برنامه و بودجه، کشاورزی و آئین نامه داخلی مجلس ضمن اعلام برنامه های خود برای اداره وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به نقطه نظر و پرسش های مطرح شده از سوی نمایندگان پاسخ داد و انتظارات آنها را در حوزه میراث فرهنگی دریافت کرد.

«هم‌اکنون 200هزارمیلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری است که در حوزه گردشگری در کشور در حال انجام است و این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران این حوزه را اقتصادی و امیدبخش دیده‌اند» مونسان با بیان این خبر که نشان از آینده‌ای درخشان برای گردشگری داشت، آماری جالب توجه ارائه کرد: «در دو سال دولت دوازدهم 206 پروژه مهم گردشگری را افتتاح کردیم که 28 پروژه آن افتتاح هتل‌های 4 و 5 ستاره بوده است که در نوع خود یک رکورد است و بیش از 1400 بوم‌گردی به موجودی بوم‌گردی‌های ما اضافه شده و از مرز 1700 واحد بوم‌گردی هم عبور کردیم.»

مونسان همچنین با حضور در کمیسیون‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، برنامه و بودجه، کشاورزی و آئین‌نامه داخلی مجلس ضمن اعلام برنامه‌های خود برای اداره وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در فضایی صمیمی به نظرات نمایندگان ملت گوش سپرد و به پرسش‌های آنان پاسخ داد و انتظارات آن‌ها را در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دریافت کرد.

فضای مثبت امروز مجلس شاید زمینه‌ساز اجماع نمایندگان مردم در سه‌شنبه آینده باشد تا پس از بررسی کارنامه مدیریت دو سال گذشته دکتر علی‌اصغر مونسان و برنامه‌های دو سال پیش رویش، به او به‌عنوان نخستین وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی رأی اعتماد دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 139806102

برچسب‌ها