مونسان در امور گردشگری به شئونات جمهوری اسلامی واقف است/ مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی نظر مثبتی دارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: «مونسان در امور گردشگری به شئونات جمهوری اسلامی واقف است و به این شئونات عنایت ویژه‌ای داشته است. به‌نظر من مجلس شورای اسلامی نسبت به مونسان نظر مثبتی دارد و پیش‌بینی می‌شود وزیر شدن ایشان مقدور باشد.»

به‌گزارش میراث‌آریا ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره معرفی علی اصغر مونسان به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به مجلس گفت: «آقای مونسان همان مقطعی که در دولت هم نبود پرونده و کارایی خوبی داشت و در مقطعی هم که به عنوان معاون رئیس‌جمهور فعالیت می‌کرد خوشبختانه طی این سال‌ها مشاهده کردیم که از توانمندی بالایی در این عرصه برخوردار است.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه به اعتقاد من مونسان دنیا را خوب می‌شناسد، اظهار داشت: «مونسان در امور گردشگری به شئونات جمهوری اسلامی واقف است و به این شئونات عنایت ویژه‌ای داشته است. به نظر من مجلس شورای اسلامی نسبت به مونسان نظر مثبتی دارد و پیش‌بینی می‌شود وزیر شدن ایشان مقدور باشد. ایشان باید بتواند در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری به سرمایه‌گذاری و توسعه این صنعت توجه کند از همه مهمتر امیدواریم در جذب توریست در راستای قانون اساسی هم موفق باشند.»

نماینده مردم دامغان در پاسخ به این سوال که از آنجایی که معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفته‌اند گزینه‌های پیشنهادی رئیس‌جمهور باید رای بالایی از مجلس بگیرند حال فکر می‌کنید آقای مونسان رای بالایی را کسب کند، گفت: «آنچه بنده طی روزهای گذشته مشاهده کردم این بود که مجلس تاکنون نسبت به هر دو وزیر نظرات مثبتی داشتند. با توجه به سوابق کاری این دو نماینده و وظایفی که طی سال‌های گذشته انجام دادند  ظرفیت خوبی دارند و پیش‌بینی می‌شود مجلس هم به آنها رای خوبی بدهد.»

این نماینده مجلس دهم با اشاره به معرفی حاجی میرزایی برای تصدی‌گری وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: «آقای حاجی میرزایی از مقطعی در استان آذربایجان شرقی و به‌عنوان رئیس نهضت سواد آموزی مشغول کار شدند و مقطعی هم از سوی شهید بهشتی و شورای عالی انقلاب فرهنگی ماموریت‌هایی را در استان‌های زنجان و آذربایجان شرقی داشتند درنتیجه مجموعه مردم و مسئولان ذکر خیر و توانمندی ایشان را دارند.»

او تاکید کرد: «حاجی میرزایی در مسئولیت‌های دیگر نیز موفق بوده است. یکی از انگیزه‌های بالایی هم که نسبت به ایشان مشاهده می‌کنیم ناشی از عضویت‌شان در دبیری دولت و تماسی است که با اعضای دولت و وزرا داشته است که پیش‌بینی می‌کنیم بتوانند بخش عمده‌ای از مشکلات آموزش و پرورش را حل کند. بنده ایشان را در مباحث کاری وزارت آموزش و پرورش توانمند می‌بینم.»

انتهای پیام/

کد خبر 139806106

برچسب‌ها