حمایت فعالان گردشگری قزوین از گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت میراث فرهنگی

جمعی از فعالان حوزه گردشگری قزوین با صدور بیانیه‌ای از گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام حمایت کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از ایرنا، این بیانیه امروز دوشنبه 11 شهریور توسط انجمن حرفه‌ای واحدهای پذیرایی، رفاهی، تفریحی و سفره‌خانه‌های سنتی، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و جامعه واحدهای اقامتی استان قزوین تهیه و صادرشده است.

در این بیانیه، آمده است:

«صنعت گردشگری به‌عنوان یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار و پیشرو در امر اشتغال‌زایی، عامل مهمی در عبور از بحران‌های اقتصادی کشور در شرایط کنونی تحریم‌های ظالمانه است، صنعتی پویا که نیازمند همدلی و همفکری همه ارکان اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور و تعامل دولت، مجلس و بخش خصوصی است.

تصویب تبدیل \"سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری\" به \"وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی\" تصمیمی درست در راستای توجه و اهتمام به توسعه صنعت گردشگری در قالب وزارت خانه‌ای مستقل در هیات محترم دولت است.

نگاهی به عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی سال‌های مدیریت جناب دکترمونسان بر این سازمان مهر تأییدی است بر نگاه بلند و برنامه محور ایشان در توسعه گردشگری داخلی، اتخاذ راهکارهای درست و علمی در نحوه تبلیغ و تشویق گردشگران خارجی در انتخاب \"ایران\" به‌عنوان مقصد گردشگری، برپایی نمایشگاه‌های گردشگری تخصصی برای رونق گردشگری داخلی و خارجی و آشنایی با ساختار و مشکلات تأسیسات گردشگری و تلاش جهت رفع آن در مدت مسئولیت، اهمیت قائل شدن به نهادسازی و واگذاری امور به بخش خصوصی از طریق ایجاد بستر تشکل حرفه‌ای تأسیسات گردشگری، انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با سایر نهادها و سازمان جهت رفع موانع تولید و اشتغال حوزه گردشگری دلیل مضاعفی بر حسن انتخاب دکترمونسان از سوی ریاست جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان وزیر پیشنهادی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است.

ازاین‌رو از مجمع نمایندگان استان درخواست داریم ضمن حمایت و رأی قاطع خود به دکترمونسان به‌عنوان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زمینه پیشبرد برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ایشان در حوزه گردشگری را فراهم نمایند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398061129

برچسب‌ها