فرصت‌های مشارکت ایران و ایتالیا در پایگاه‌های میراث‌فرهنگی بررسی شد

مدیرکل امور پایگاه‌های میراث جهانی از برگزاری جلسه تخصصی بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های مشارکت در راستای همکاری‌های تخصصی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حوزه پایگاه‌ها با ایتالیا، در منطقه هورامان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، نشست تخصصی با حضور هیئت ایتالیایی و مقامات استانی کردستان عصر روز سه‌شنبه 19 آذر در هتل شادی سنندج برگزار شد.

فرهاد عزیزی در این نشست گفت: «هدف از برگزاری این نشست، بررسی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از منظر فرهنگی هورامان و روستاهای منطقه بوده است.»

در ادامه این نشست، گزارشی از پتانسیل‌های منطقه توسط مدیر پایگاه هورامان و همکاران اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان ارائه شد.

حسین فیروزی معاون اقتصادی استاندار کردستان نیز بر حمایت دولت از سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد.

آگوستو دی‌جیاچینتو سرپرست گروه هیئت ایتالیایی در ادامه افزود: «برنامه‌ریزی در خصوص ایجاد تعاونی‌های خرد در جوامع محلی برای رونق اقتصادی، حفاظت و مرمت بافت روستایی منطقه، می‌تواند به معرفی ارزش‌های منطقه کمک ویژه‌ای کند.»

هیئت ایتالیایی به منظور همکاری در زمینه‌های علمی، توسعه گردشگری، صنایع‌دستی، بازرگانی و باستان‌شناسی از محوطه میراث جهانی بیستون از محوطه، کتیبه و نقش برجسته داریوش و طاق بستان روز سه‌شنبه 19 آذر بازدید کردند.

 در ادامه این بازدید هیئت ایتالیایی طی نشست با مدیر پایگاه میراث جهانی بیستون به بحث و تبادل نظر در خصوص ظرفیت‌های موجود به چگونگی همکاری و سرمایه‌گذاری در این منطقه پرداختند.

این هیئت بر اساس برنامه، پس از بازگشت از استان کردستان روز پنجشنبه 21 آذر از کارگاه‌های شهر گلیم ایران بازدید می‌کنند و سپس عازم خوزستان می‌شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 139809207

برچسب‌ها