مدیرکل زنجان: از تورهای ترکیبی استان‌ها در نمایشگاه استقبال شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان رویکرد اصلی این استان را معرفی ملیله و دیگر صنایع‌دستی زنجان به منظور جذب گردشگر عنوان کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از ستاد خبری نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی، امیر ارجمند در این باره گفت: «یکی از اتفاقات خوبی که در این نمایشگاه برای مرکز زنجان رخ داد برنامه‌ریزی تورهای ترکیبی بود که دفاتر خدماتی استان زنجان با همکاری و ارتباط با استان‌های دیگر این تورها را انجام خواهند داد. بخش خصوصی ما پکیج‌های گردشگری خوبی را برای مخاطبان و گردشگران ارائه کرده که با استقبال در نمایشگاه مواجه شد.»

او افزود: «امسال به دلیل ادغام دو نمایشگاه صنایع‌دستی و گردشگری ما با دو رویکرد در این نمایشگاه حضور داریم، هم معرفی صنایع‌دستی استان زنجان و هم قابلیت‌های گردشگری. در حوزه صنایع‌دستی زنجان به‌عنوان شهر ملیله ثبت جهانی شده است و ارزیابان سازمان جهانی صنایع‌دستی بخش آسیا و اقیانوسیه در دو سفری که به زنجان داشتند، شهر زنجان را به‌عنوان شهر ملیله ثبت جهانی کردند و در مراسم افتتاحیه نمایشگاه لوح جهانی این شهر توسط دکتر مونسان رونمایی شد.»

ارجمند بیان کرد: «ما با رویکرد معرفی ملیله و با همکاری چهار استادکار برجسته پای به نمایشگاه گذاشتیم که ملیله‌کاری را به صورت ورک‌شاپ در غرفه زنجان انجام می‌دهند. در مجموع با 12 مورد که شاخص صنایع‌دستی در زنجان است، در نمایشگاه حضور داریم و نیمی از غرفه‌ها را به بخش گردشگری و نیمی دیگر را به صنایع‌دستی اختصاص داده‌ایم.»

او ادامه داد: «همچنین در نمایشگاه امسال آثار تاریخی و باستانی و گردشگری استان را معرفی می‌کنیم تا ان‌شاالله زنجان برای سفرهای نوروزی مقصد گردشگری مردم کشورمان باشد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1398112636

برچسب‌ها