گردشگری را در روزگار سخت پساکرونا تنها نگذاریم

بنا به گفته مسئولین امر، بخش خدمات بیشترین آسیب را از شیوع ویروس کرونا دیده است، نکته‌ای که ضرورت توجه جدی دولت و مجلس برای رسیدگی به کسب‌وکار این بخش از فعالان اقتصادی را می‌طلبد.

در این میان به نظر می‌رسد صنعت گردشگری به علت ماهیت شکنندهٔ خود که متأثر از اتفاقات سیاسی و اجتماعی است آسیب جدی و قابل‌توجهی دیده است، تلاش وزیر و معاونین میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در رزوهای اخیر مؤید نگاه ویژهٔ مسؤولین وزارتخانه در حمایت از این بخش است که بی‌شک تحقق وعده‌های حمایتی، موجب دلگرمی بیشتر فعالان گردشگری نسبت به حامیان خود در وزارتخانه خواهد شد.

در اینکه این مهمان ناخوانده (ویروس کرونا) به رغم تمام تلاش متولیان و مسؤولین کشور، دغدغه بزرگی برای بخش‌های مختلف کشور بوده است، شکی نیست و مدیران تأسیسات گردشگری نیز با اطمینان و اعتماد به این تلاش‌ها، می‌بایست خود را برای دوران پسا کرونا آماده کنند و نگاه بهتر و به روزتری با اتخاذ روش‌های نوین بازاریابی برای ادامه فعالیت خود در این حوزه داشته باشند، بحث مفصلی که در این مقال فرصت رمزگشایی از آن نیست لیکن نباید فعالان گردشگری را در این روزگار سخت تنها گذاشت.

نمی‌توان لفظ حمایت از صنعت گردشگری را فقط دراعطای تسهیلات، فرصت در پرداخت تسهیلات و... دانست، بلکه باید طرحی نو برای گردشگری اندیشید و با استفاده از نظر صاحب‌نظران، فعالان این بخش و کسانی که در دل در گرو شکوفایی صنعت گردشگری دارند، طرحی نو درانداخت و با اتخاذ شیوه‌های جدید بازاریابی و تبلیغات غبار مهجوری را از صورت زیبا و سحرانگیز گردشگری زدود، باید تناسب معقولی بین داشته‌های گردشگری کشورو رتبه ایران عزیز در تعداد گردشگران داخلی و بالاخص خارجی ایجاد کرد.

زیرساخت‌های موجود کشور که با تلاش وزارتخانه در سال های اخیر ایجاد شده، تغییر نگاه دولت و مجلس به مقوله گردشگری، امیدواری مردم عزیزمان به نقش گردشگری در ایجاد اشتغال پایدار، ارتقاء فرهنگ مردم در مهمان‌نوازی از گردشگران، ظرفیت‌های ارزشمندی است که نباید به سادگی نادیده گرفت و فرصت‌سوزی کرد.

ویروس کرونا شاید در نگاه اول مصیبت عظمایی برای تمام بخش‌های کشور باشد ولی می‌توان با تمهید روش‌های نو از دل این مشکل پایه محکمی برای توسعه گردشگری کشور ساخت و در روزگار نه‌چندان دور با اتخاذ تصمیمات نوین برای برون‌رفت از این بحران سربلندی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را رقم زد.

 

* مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین​

انتهای پیام/

کد خبر 1399011837

برچسب‌ها