بازاریابی و تجاری‌سازی حلقه مفقوده صنایع‌دستی گلستان

نشست تجارت الکترونیکی صنایع‌دستی استان گلستان در راستای برنامه ريزى توسعه كسب و كار اينترنتى با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و هنرمندان فعال حوزه فروش مجازی و مدیران فروشگاه‌های مجازی فعال استان برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این نشست امروز شنبه 30 فروردین‌ماه 99 با حضور احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی معاون صنایع‌دستی استان، حسن ایزدپناه رئیس اداره پست شهرستان گرگان، هنرمندان فعال حوزه فروش مجازی و مدیران فروشگاه‌های مجازی فعال استان برنامه‌ریزی توسعه کسب‌وکار اینترنتی برگزار شد.

این نشست در راستای برنامه‌ریزی توسعه کسب‌وکار اینترنتی و باهدف آشنایی هنرمندان با فروشگاه‌های مجازی فعال و موفق استان و همچنین تحلیل چگونگی همکاری اداره پست با هنرمندان برگزار شد و مشکلات فروش صنایع‌دستی بررسی و راهکارهایی برای فراهم کردن بستر فروش الکترونیکی محصولات صنایع‌دستی استان ارائه شد.

احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان در این نشست گفت: «تنوع اقوام در استان گلستان موجب شده تا محصولات صنایع‌دستی استان ازلحاظ تنوع و تولید کمی و کیفی توان بالایی داشته باشد و وجود 80 رشته در استان نشان از تنوع محصولات تولیدی گلستان است.»

او اضافه کرد: «با وجود ظرفیت‌های بالا در حوزه صنایع‌دستی استان، نکته اصلی و حلقه مفقود این حوزه در گلستان، بازاریابی و تجاری‌سازی محصولات است.»

تجری خاطرنشان کرد: «یکی از حوزه‌هایی که می‌تواند بازار فروش و عرضه محصولات صنایع‌دستی استان را تقویت کند، کسب‌وکار در فضای مجازی و تجارت الکترونیک است.»

او تصریح کرد: «امروزه با توجه به شیوع کرونا ویروس در سطح کشور و تعطیلی کسب‌وکار، شاهد دوام فروش و عرضه محصولاتی هستیم که در فضای مجازی فعالیت داشتند و اهمیت حضور در این فضا برای تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان محصولات بیش‌ازپیش احساس می‌شود.»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان بیان کرد: «یکی از برنامه‌های معاونت صنایع‌دستی استان در سال جاری با توجه به شیوع کرونا ویروس، تقویت فروشگاه‌های مجازی و برقراری ارتباط هنرمندان و تولیدکنندگان با این فروشگاه‌ها و پیگیری فروش و عرضه محصولات استان به‌صورت مجازی و الکترونیکی است.»

او یادآور شد: «در حال حاضر پنج فروشگاه مجازی صنایع‌دستی در استان مشغول فعالیت هستند که با تقویت این فروشگاه‌ها می‌توان عرضه الکترونیک محصولات هنرمندان و صنعتگران را رونق بخشید.»

کاربردی شدن محصولات موجب رونق فروش صنایع‌دستی گلستان

در ادامه این نشست مریم حاجی ابراهیمی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گلستان گفت: «یکی از مواردی که موجب تقویت و رونق صنایع‌دستی خواهد شد کاربردی شدن آن است و معاونت صنایع‌دستی استان در تلاش است تا این هنر صنعت را به‌عنوان نیاز ضروری به زندگی مردم استان برگرداند.»

او تصریح کرد: «امروزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اولویت زندگی محسوب نمی‌شود درصورتی‌که درگذشته به شکل‌های مختلف در زندگی روزمره مردم مشاهده می‌شد.»

حاجی ابراهیمی خاطرنشان کرد: «سال گذشته و امسال سال دشواری برای هنرمندان صنایع‌دستی استان گلستان بوده است. نمایشگاه‌های نوروزی و جشنواره‌هایی که در این ایام سال برگزار می‌شد محل بسیار خوبی برای عرضه محصولات هنرمندان استان بود. سال گذشته به دلیل بروز سیل و امسال با شیوع کرونا ویروس و عدم برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در سطح استان، هنرمندان و صنعتگران این حوزه خسارات زیادی را متحمل شدند.»

او با اشاره به این‌که هدف این‌گونه جلسات بررسی مشکلات فروشگاه‌های مجازی و هنرمندان صنایع‌دستی استان و تقویت این حوزه، خاطرنشان کرد: «با ارتباط و همکاری هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی استان با فروشگاه‌های مجازی و فعالان حوزه فروش الکترونیکی و قرارگیری محصولات صنایع‌دستی در کنار سایر محصولات فروشگاه‌های مجازی به رونق فروش و تقویت هنرمندان استان کمک خواهیم کرد.»

در این نشست مدیران فروشگاه‌های مجازی فعال استان به بیان راهکارهایی برای چگونگی فراهم کردن بستر فروش در فضاهای مجازی پرداختند. بالا بردن کیفیت محتوا، تبلیغات مؤثر در حوزه تجارت الکترونیک و بهره‌مندی از تمامی بسترهای موجود در فضای مجازی برای معرفی محصولات از اهم مواردی بود که توسط مدیران فروشگاه‌های مجازی فعال استان مطرح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399013160

برچسب‌ها