ضربه مهلک کرونا به گردشگری و اقتصاد آلمان

آلمان گام‌های محتاطانه‌ای برای کم کردن محدودیت‌های قرنطینه برداشته است و هفته گذشته به فروشگاه‌های کوچک اجازه داد که دوباره کره‌کره‌هایشان را بالا بدهند، اما هشدارش علیه سفر در سرتاسر دنیا که حالا تا 14 ژوئن هم تمدید شده است، ضربه مهلکی به بدنه گردشگری خواهد بود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از بی‌بی‌سی، هیکو ماس وزیر امور خارجه آلمان عنوان کرد: «نبرد آلمان برعلیه این عالم‌گیری در مرحله‌ای قرار ندارد که او بتواند مسافرت‌های آزادانه و بدون رعایت اصول بهداشتی را به کسی توصیه کند.»

او اضافه کرد: «مردم دیگر نمی‌توانند مانند گذشته تعطیلات خود را چه در سواحل شلوغ و چه در کمپ‌های کوهستانی بگذرانند.»

آلمان هشدار داده است که احتمال دارد اقتصاد این کشور امسال حدود 6/3 درصد سقوط را تجربه کند، اتفاقی که تا به حال سابقه نداشته است.

پیتر آلتمایر وزیر اقتصاد آلمان عنوان کرد:‌ «بدترین رکود اقتصادی در تاریخ جمهوری فدرال (تأسیس در سال 1949)‌ را تجربه خواهیم کرد.»

آلمان همراه با چند عضو دیگر از دولت‌های اتحادیه اروپا، ماه گذشته برخی از مرزهای زمینی‌اش را بست تا جلوی انتشار کووید 19 را بگیرد و 240 هزار مسافر آلمانی را از خارج از کشور بازگرداند.

انجمن تورگردانان آلمان عنوان کرده است که تا آخر ماه آوریل، درفروش حدود 4/8 میلیارد یورو (5/21 میلیارد دلار) ضرر داشته و مطرح کرده که بخش گردشگری آلمان این روزها به کمک‌های فوری دولتی نیاز مبرم دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399022756

برچسب‌ها