تکیه باغ‌شیخ ساوه مرمت اضطراری می‌شود

مرمت اضطراری تکیه باغ‌شیخ، مرمت دیوار تاریخی شهر ساوه و رفع مشکل کاروانسرای باغ‌شیخ شهرستان ساوه در دستور کار قرار گرفت. 

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، رضا ایاز رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ساوه روز 28 اردیبهشت 98 گفت: «روز گذشته مدیرکل استان از کاروانسرای تاریخی و تکیه تاریخی باغ‌شیخ، مسجد جامع ساوه، آثار تاریخی بخش نوبران  امامزاده کهک بالقلو و تاسیسات گردشگری شهرستان ساوه بازدید و مرمت اضطراری تکیه باغ‌شیخ و دیوار تاریخی شهر ساوه در دستور کار قرار گرفت.»

او در ادامه افزود: «برای مرمت اضطراری این اثر تاریخی 200میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.»

ایاز اظهار کرد: «در این بازدید مدیرکل استان مرکزی با تعدادی از سرمایه‌گذاران و تاسیسات گردشگری شهرستان ساوه دیدار و از مشکلات پیش آمده در خصوص بیماری کرونا و خسارات وارده به آنان گفت‌وگو کرد.»

تکیه باغ‌شیخ از آثار تاریخی دوره قاجار  است که به شماره ۱۹۰۵۶ به تاریخ ۸۶/۲/۲۰ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

این بنا به مساحت حدود ۵۰۰ مترمربع از دو بخش سرپوشیده و روباز تشکیل شده است. در قسمت روباز سکویی برای اجرای مراسم عزاداری ایجاد شده و دور تا دور حیاط به صورت حجره‌های بدون دیوار با طاق و ستون‌های آجری احداث شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 139902292

برچسب‌ها