بازگشایی بخش شرقی قلعه رودخان به مناسبت هفته میراث فرهنگی

معاون میراث فرهنگی گیلان از بازگشایی بخش شرقی قلعه رودخان فومن به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبر داد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، ولی جهانی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان ضمن اعلام این خبر گفت: بخش شرقی قلعه رودخان با مساحت تقریبی ۱ هکتار که تاکنون به دلیل شدت آسیب های وارد شده شرایط مناسبی برای بازدید گردشگران وجود نداشت با مرمت بخشی از دیوار ها و رفع خطر برج‌ها بر روی بازدیدکنندگان گشوده شد.
جهانی افزود: با توجه به اهمیت معماری و تاریخی بخش شرقی و با پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اختصاص اعتباری بالغ بر شش میلیارد ریال مرمت و ساماندهی بخش شرقی قلعه بازگشایی شده است.
او ادامه داد: قلعه رودخان با ۲.۳ هکتار مساحت بر فراز کوه های ماسوله داغ و پشتکوه و در فاصله ۲۵ کیلومتری شهرستان فومن قرار دارد. دیوار قلعه ۱۲۶۰ متر طول دارد و در آن ۶۵ برج و بارو قرار گرفته‌است. این قلعه در ارتفاعی بین ۶۶۵ تا ۷۱۵ مترو ارتفاع از سطح دریا واقع شده است.
معاون میراث فرهنگی استان در پایان تصریح کرد: این دژ شکوهمند به جهت اهمیت و ساختار، معماری و تاریخی و ویژگی‌های استراتژیکی و رزمی، در ۳۰ مرداد ۱۳۵۴ خورشیدی، به شماره ۳/۱۵۴۹ در فهرست آثار تاریخی و ملی ثبت شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399023115

برچسب‌ها