رونمایی از طرح احیاء و ساماندهی موزه و مقبره کاشف السلطنه

همزمان با چهارمین روز هفته میراث فرهنگی از طرح احیاء و ساماندهی موزه و مقبره کاشف السلطنه در آرامگاه کاشف السلطنه رونمایی شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان گیلان، روز چهار شنبه 31 اردیبهشت ماه 99 همزمان با چهارمین روز هفته میراث فرهنگی از طرح احیاء و ساماندهی موزه و مقبره کاشف السلطنه با حضور معاون صنایع دستی استان ، بخشدار مرکزی لاهیجان و رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لاهیجان در آرامگاه کاشف السلطنه رونمایی شد.
در طرح احیاء جهت خوانایی و جلوگیری از سردرگمی بازدیدکنندگان از بنا با حذف دو پلکان الحاقی در طرفین بنا، سعی شده است که سیرکولاسیون بنا اصلاح و مسیر ورود، حرکت و خروج بازدید کنندگان از بنا اصلاح شود که با ایجاد فضای مکث در سالن، امکان بهره مندی مراجعه کنندگان از جزئیات معماری به کار رفته در بنا فراهم می‌شود.
در ادامه این نشست فرزاد رشیدی معاون صنایع دستی استان ، ضمن تبریک هفته میراث فرهنگی خواستار تقویت بخش گردشگری موزه و ارتباط و تعامل آن با بخشهای مختلف صنعت چای شد.
در مراسم رونمایی طرح احیاء و ساماندهی موزه و مقبره کاشف السلطنه، مراحل مختلف فرآوری چای به همت مدیر و کارکنان موزه چای ایران در موزه چای لاهیجان بازسازی شد.
18 ماه مه مصادف با ۲۸ اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز جهانی موزه و سرآغاز هفته میراث‌فرهنگی در ایران است که تا سوم خردادماه ادامه دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399030112

برچسب‌ها