صنایع دستی گیلان برای ارزآوری برندسازی شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار گیلان گفت: «صنایع دستی می تواند به تولید انبوه رسیده و بازار فروش را از آن خود کند و این امر در صورتی محقق می شود که برند سازی به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد.»  

به‌گزارش میراث‌آریا به‌‌نقل از روابط‌عمومی اداره‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌گیلان، کیمیا تنهایی روز سه‌شنبه 20 خردادماه 99 در مراسم افتتاح خانه حصیر ایران در روستای فشتکه از توابع شهرستان رشت به‌عنوان روستای ملی حصیر ایران که از طریق ویدئو کنفرانس و‌ ارتباط با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد ؛ اظهار داشت: «استانداری به عنوان نهاد حاکمیتی همواره از میراث‌فرهنگی به عنوان دستگاه اجرایی متولی هنر صنایع دستی و از هنرمندان آن حمایت کرده تا حق هنرمندان صنایع دستی آن گونه که باید داده شود.»
تنهایی با اشاره به لزوم برندسازی صنایع دستی در جشنواره‌های استان و معرفی و عرضه محصولات صنایع‌دستی گیلان در این جشنواره‌ها افزود: «در صورتی که تقویم سالانه برگزاری جشنواره‌های استان تدوین شود می‌توان با برگزاری جشنواره‌های محصول محور، زمینه کسب درآمد و اشتغال پایدار برای هنرمندان صنایع‌دستی را تا پایان هرسال فراهم آورد.»
او تاکید کرد : «صنایع‌دستی می تواند به تولید انبوه رسیده و بازار فروش را از آن خود کند و این امر در صورتی محقق می شود که برندسازی به بهترین شکل ممکن صورت پذیرد و هنرمند محصول خود را عرضه و از واردات محصولات صنایع‌دستی غیربومی جلوگیری شود.»

خانه حصیر ایران در روستای فشتکه با زیربنای ۱۴۰ مترمربع در زمینی به مساحت ۳۰۰ مترمربع احداث شده‌ است. این مجموعه در محورهای تولیدی، نمایشگاهی و پژوهشی فعالیت می‌کند که برای پنج نفر به طور مستقیم و ۵۰ نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399032129

برچسب‌ها