تجلیل از برگزیدگان مسابقه عکاسی چادرشب‌بافی در قاسم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از برگزیدگان مسابقه عکاسی چادرشب در موزه صنایع‌دستی و مردم‌شناسی روستای جهانی قاسم‌آباد قدردانی کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌‌نقل از روابط‌عمومی اداره‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌گیلان، شنبه 24 خرداد 1399 همزمان با پنجمین روز از هفته صنایع‌دستی مدیرکل گیلان، معاون صنایع‌دستی استان، فرماندار و امام جمعه رودسر ضمن بازدید از موزه صنایع‌دستی و مردم‌شناسی روستای جهانی قاسم‌آباد از برگزیدگان مسابقه عکاسی با موضوع چادرشب‌بافی قدردانی کردند.

موزه مردم‌شناسی قاسم‌آباد از جمله موزه‌های خصوصی استان گیلان است که از سال 1397 با زیربنای 120 مترمربع در روستای قاسم‌آباد توسط قاسم اصلانی دایر شده و نمدمالی، چادرشب‌بافی، پوشاک محلی، چلنگری، سفالگری و حصیربافی در این موزه به نمایش درآمده است. همچنین در بخش دیگری از این موزه ادوات و اقلام مورد استفاده گذشتگان در منطقه قاسم‌آباد از جمله ظروف مسی و سفالی، ادوات کشاورزی، دامداری و همچنین اسناد قدیمی به نمایش عموم گذاشته شده است. تعداد 500 شیء در این موزه نمایش داده می‌شود که از این تعداد 230 شیء به ثبت رسیده‌اند.

روستای قاسم‌آباد چابکسر از توابع شهرستان رودسر در بهمن‌ماه سال 98 با محوریت چادرشب‌بافی از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی به ثبت جهانی رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1399032444

برچسب‌ها