بازارچه های دائمی صنایع دستی کرمانشاه راه اندازی می شوند.

به‌گزارش میراث آریا و به نقل از  روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امید قادری در جلسه تقدیر از فعالان صنایع دستی استان، به مناسبت گرامیداشت  هفته صنایع دستی گفت: بازارچه های دائمی که مطالبه جدی صنعتگران است، بر اساس تفاهم نامه اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمانشاه با شهرداری شهرستانهای تابعه در اوائل تیرماه سال جاری افتتاح وبهره برداری می شوند، 
قادری تاکید کرد: بازارچه های صنایع دستی اسلام‌آباد، صحنه و روانسر آماده واگذاری بهصنعتگران صنایع دستی هستند،وبازارچه های هرسین،ماهیدشت وکرمانشاه در نیز در دست احداث هستند. 
امید قادری در ادامه گفت: بازارچه هایی صنایع دستی مجاور  اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی نیز می بایست با همکاری انجمن صنایع دستی کرمانشاه ساماندهی شوندبه طوریبازگشایی آن برای بهره برداران صرفه اقتصادی داشته باشد.  
قادری با اشاره به مکان یابی  نامناسب بعضی از  بازارچه ها  دائمی در سنوات گذشته ت کید کرد :در مکان سنجی بازارچه های دائمی در دست احداث  می بایست نهایت دقت به کار برده شود  تا در مکانهای دور افتاده و دور از دسترس تاسیس نشوند.

امید قادری درمورد زمان افتتاح بازارچه های صنایع دستی گفت: بازارچه های  دائمی وفصلی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی احتمالا در اوائل  تیرماه سال جاری افتتاح و فعالیت آغاز خواهند کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمانشاه عنوان کرد: در مرداد 98 شهر هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران ثبت شد و این موضوع مقدمه جهانی شدن است.

در ادامه قادری گفت: صنایع دستی زمینه ایجاد شغل زیادی دارد  و با مبلغی کم نسبت به مشاغل دیگر می‌شود ایجاد شغل کرد و یک سرمایه گذاری درازمدتی است، اما متاسفانه تهدیداتی که برای این صنایع وجود دارد از جمله مهمترین آنها این است که صنایع دستی در بازاریابی، تجاری سازی و فروش ورود نکند، کم کم منسوخ می‌شود که باز زنده سازی صنایع‌دستی اولویت اصلی ما می باشد و اگر به صنایع دستی روش نوآوری، ابتکار و خلاقیت داده شود هیچگاه منسوخ نخواهد شد.

 امید قادری مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی کرمانشاه در پایان با اهدای لوحی از فعالین صنایع دستی استان تقدیر و تشکر نمود.

انتهای پیام/

کد خبر 139903259

برچسب‌ها