مهمان‌نوازی ایرانی تکنیکی برای جذب توریست‌هاست

مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی گفت: «توریست‌ها نحوه میزبانی و مردم‌نوازی ایرانیان را دوست دارند و همین امر برای ما جنبه تبلیغاتی دارد که باید از این پنانسیل برای جذب توریست استفاده کنیم.»  

 به گزارش میراث‌آریا به نقل از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، حسین اربابی مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در برنامه «صبح و گفتگو» گفت: «اقتصاد گردشگری واژه جدیدی‌ است که از چند سال قبل در اقتصاد ما مطرح شد و گزارش‌های بانک مرکزی و سازمان جهانی گردشگری همه گویای این است که این اقتصاد نقش کلیدی در حوزه کل اقتصاد هر کشور بازی می‌کند.»
اربابی با ابراز امیدواری ازاینکه در ایران مجموعه حاکمیت و مردم بیش از پیش به نقش این اقتصاد پی ببرند، افزود: «با همکاری تمامی نهادها باید برای این موضوع برنامه‌ریزی بهتری انجام صورت گیرد که این اقتصاد بتواند جایگاه خودش را پیدا کند.»
مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی با اذعان به تاثیر مثبت مهربانی و میزبانی شایسته بر جذب توریست‌، بیان کرد: «صفت مهربانی در غرب و کشورهای پیشرفته ناشی از درون و وجود افراد نیست گرچه مهربانی هم دارند؛ اما مهربانی آنها عمدتاً تکنیکال و برای جلب رضایت است. در حقیقت این مهربانی و لبخند به آنها آموزش داده شده که متاسفانه این آموزش‌ها در ایران ضعیف است.»
اربابی ادامه داد: «در ایران مهربانی مردم یک ویژگی ذاتی و منحصر به فرد است؛ ما هنوز با تکنولوژی و فناوری آمیخته نشده‌ایم، بنابراین آنچه که در زندگی روزمره ما جریان دارد جریان احساسات است و این احساسات که ریشه عمیقی هم در مشرق زمین دارد باعث شده مهربانی‌ها ذاتی باشند.»
او اظهار کرد: «توریست‌های خارجی نحوه میزبانی و مردم نوازی مردم ایران را دوست دارند و همین می‌تواند برای ما جنبه تبلیغاتی داشته باشد.»
مدیرعامل کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی درباره اقدامات برای گسترش مهربانی در این حوزه گفت: «سایت \"ویزیت ایران\" به عنوان یک سایت حاکمیتی با زبان انگلیسی فعال است و ما در این سایت در تلاشیم که ایران را با زبان بین‌المللی به دنیا معرفی کنیم و البته دستگاه‌های دیگر هم باید به اقتصاد گردشگری ایمان بیاورند و همکاری‌های خود را در این زمینه چند برابر کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر 139904113

برچسب‌ها