شماره 82 فصلنامه «اثر» منتشر شد

شماره 82 فصلنامه علمی، فنی و هنری «اثر» توسط پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری چاپ و منتشر شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، نشریه علمی، فنی و هنری «اثر» فصلنامه‌ای با درجه علمی ترویجی به صاحب‌امتیازی پژوهشگاه است که باهدف بازتاب دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه مطالعات شهرسازی، معماری، مرمت و حوزه‌های وابسته به آن‌ها در حوزه هنر و تمدن ایرانی منتشر می‌شود .

«محوطه قلابانگ یک، هفت هزار سال پیشینه سکونت انسان در بیجار گروس، حمید امان‌اللهی، «مستندسازی کالبدی و کارکردی خانه تاریخی الفت، آزاده حریری، مریم قاسمی سیچانی و بهنام پدرام»، «راهکارهای مدیریتی برای حمایت از حقوق مالکیت فکری در موزه‌ها، زهرا شاکری و یاسمن جعفر پور»، «معرفی و تحلیل دو سند تاریخی درباره توسعه تهران ناصری، فریده کلهر»، «شناخت مسجد مدرسه رحیم خان بر اساس اسناد توصیفی، تصویری و تاریخ شفاهی، نگار کورنگی و نیما ولی بیگ، «کوشک ناژوان اصفهان؛ تکنیک ساخت و تجربه‌ای در سبک‌سازی سازه، ناهید هلاکویی و رضا رحیم‌نیا»، «تازه‌های کتاب و مجله کتابخانه پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، معصومه ازقندی و ستاره اسحق تیموری مقالاتی است که در این شماره از فصلنامه «اثر» به چاپ رسیده است .

در مقاله «مستندسازی کالبدی و کارکردی خانه تاریخی الفت» آمده است: «میراث معماری مسکونی ایران از تنوع و کثرت بیش‌تری نسبت به سایر گونه‌های معماری برخوردار است. توسعه مدرن شهرهای تاریخی باعث تخریب و تغییراتی در کالبد خانه‌های تاریخی شده است.

خانه الفت یکی از گونه‌های معماری مسکونی ایرانی است که باوجود ارزش‌های کالبدی دارای شناسه‌های فرا کالبدی بی‌نظیری بوده و این پژوهش در پی پاسخگویی به چگونگی ساختار کالبد و کارکرد خانه الفت به‌منظور مستندسازی آن بر اساس مصاحبه‌های شفاهی و آرشیوهای شخصی و دولتی است.»

انتهای پیام/

کد خبر 139904142

برچسب‌ها