راه‌اندازی شعبه اختصاصی برای رسیدگی به جرایم حوزه میراث‌فرهنگی خراسان شمالی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی با پیشنهاد تشکیل شعبه‌ای اختصاصی به‌منظور رسیدگی ویژه و سریع به جرائم و پرونده‌های میراث‌فرهنگی، موافقت و اعلام همکاری کرد.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، مدیرکل و معاونان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان روز چهارشنبه 18 تیرماه 99،  با دادستان جدید بجنورد دیدار و ضمن تبریک این انتصاب، موضوعات و مسائل مرتبط حوزه کاری را مطرح کردند.

سیدجواد ایلالی دادستان جدید مرکز استان خراسان شمالی در این دیدار، از اعلام آمادگی دادستانی به‌منظور همکاری بیشتر با هدف حفاظت از میراث‌فرهنگی خبر داد.

ایلالی ضمن موافقت و استقبال از پیشنهاد تشکیل شعبه اختصاصی با هدف رسیدگی ویژه و سریع به جرایم میراث‌فرهنگی استان، عنوان کرد: «آثار تاریخی و مواریث فرهنگی به‌عنوان شناسنامه و هویت ما شناخته می‌شوند و حفاظت از آثار تاریخی و میراث‌فرهنگی بر عهده همه ما است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی نیز در این دیدار به مسائلی که یگان حفاظت در بخش پیشگیری از وقوع جرایم علیه میراث‌فرهنگی، کشف جرم و دستگیری مجرمان با آن مواجه است، اشاره داشت.

حبیب یزدان‌پناه همچنین پیگیری کارت ضابطان قضایی را مورد اشاره قرار داد و افزود: «تشکیل شعبه ویژه رسيدگی به جرایم ميراث‌فرهنگی، تسهيل در روند رسيدگی به جرایم و تخلفات این حوزه را به‌دنبال خواهد داشت.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399041914

برچسب‌ها