وبینار گردشگری منطقه آسیا و اقیانوسیه برگزار شد

وبینار منطقه آسیا و اقیانوسیه با مدیریت هری هوانگ مدیر منطقه آسیا و اقیانوسیه سازمان جهانی گردشگری با موضوع «حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در زمان پساکرونا» روز چهارشنبه 25 تیر 99 برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، این وبینار با محوریت رعایت حقوق مرتبط با مصرف‌کنندگان و در چارچوب مصوبات کنوانسیون اخلاق در گردشگری که نسخه اصلی آن به زبان انگلیسی در سال 2017 و در جریان مجمع عمومی چنگدو در چین به تصویب رسیده است، برگزار شد.

شرکت‌کنندگان سمینار و ارائه‌کنندگان مطالب، اغلب از کارشناسان حقوقی واحد مربوطه در سازمان جهانی گردشگری و اساتید دانشگاه‌های آسیایی بودند.

این کارشناسان بر تأمین خواسته‌های معقول گردشگران از سوی مقاصد گردشگری و رعایت تمامی اصول بهداشتی و سلامت در تمام تجربه سفر به منظور بازسازی اطمینان مصرف‌کنندگان و شروع دوباره‌ای مطمئن، تأکید و راهکارهای خود را در این زمینه ارائه کردند.

از طرف جمهوری اسلامی ایران مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری و کارشناس دفتر ارزیابی و نظارت بر مراکز خدمات گردشگری در این نشست شرکت کردند.

همچنین برگزار کنندگان با طرح پرسش‌هایی در قالب نظرسنجی از شرکت‌کنندگان سعی در ارائه راهکاری فراگیر و جامع به عنوان چارچوب مورد استفاده توسط تمام کشورهای عضو در بازتعریف حقوق مصرف‌کنندگان و ارائه‌کنندگان خدمات داشتند.

در جمع‌بندی پایانی این وبینار نتیجه‌گیری شد که برای رعایت حقوق مشتریان و مصرف‌کنندگان لازم است تا دستگاه‌های دولتی متولی گردشگری نظارت کاملی بر مفاد قراردادهای مشتری با عرضه‌کنندگان خدمات گردشگری داشته باشند و در زمینه حقوق آنها به طور کامل به مشتریان اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399042812

برچسب‌ها