پیام تسلیت معاون میراث‌فرهنگی در پی درگذشت هنرمند دوتار نواز  خراسان شمالی

معاون میراث‌فرهنگی کشور در پیامی درگذشت سهراب محمدی هنرمند دوتارنواز پیشکسوت موسیقی فولکلوریک خراسان شمالی را تسلیت گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در متن پیام محمدحسن طالبیان به مناسبت درگذشت این هنرمند پیشکسوت آمده است:

«هنرمندان و پیشکسوتانی که با هنر خود نقشی ماندگار بر دل‌وجان مردم حک می‌کنند در زمره مفاخر و میراث‌فرهنگی هر منطقه محسوب می‌شوند و فقدان آنان برای دوستداران هنر و تاریخ پُرافتخار فرهنگی آن دیار غمناک است.

استاد سهراب محمدی، هنرمند دوتارنواز مطرح و پیشکسوت موسیقی فولکلوریک خراسان شمالی، گنجینه‌ای ارزشمند از هنر، فرهنگ و موسیقی این خطه از کشور عزیزمان بود که طی بیش از شش دهه فعالیت هنری خود با ساز دوتار، این میراث اجدادی‌اش، لحظات ماندگاری را به ثبت رساند که فراموش ناشدنی است.

درگذشت این هنرمند ارجمند را به خانواده این هنرمند فرهیخته، جامعه فرهنگی و هنری استان خراسان شمالی و تمامی دوستدارانش تسلیت می‌گویم، روحش قرین آرامش و یادش همیشه گرامی باد.»

 سهراب محمدی معروف به سهراب بخشی، در سال 1317 در شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی دیده به جهان گشود و در سن 80 سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. آثار فاخری چون شاره جان، آهنگ طوفان، شهید، لیاره، گُلا مِن ازجمله آثار فاخر این پیشکسوت موسیقی است.

انتهای پیام/

کد خبر 139905233

برچسب‌ها