زیرساخت‌های گردشگری در منطقه گلابر فراهم می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب گردشگری در منطقه گلابر خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند چهارشنبه 22 مردادماه اظهار داشت: «گلابر یکی از مهم‌ترین روستاهای گردشگری شهرستان ایجرود است که مدت‌هاست دولت برای رونق گردشگری در این فرصت تاریخی-طبیعی برنامه‌ریزی می‌کند. با اشاره به انتخاب این روستا به‌عنوان روستای طرح گردشگری، زیرساخت‌های گردشگری در سد گلابر آماده می‌شود. علیرغم تکمیل نبودن مجموعه تفریحی منطقه، مشاهده می‌شود که مردم حتی در فصول سرد سال به این محل مراجعه می‌کنند و حتی امکان ماهیگیری در برخی روزهای زمستان نیز در این منطقه وجود دارد که همه این مسائل، نشان‌دهنده ظرفیت مناسب گردشگری و تفریحی در منطقه گلابر است.»

ارجمند بیان داشت: «در راستای استفاده درست از ظرفیت‌های مهم سد گلابر برنامه‌ریزی لازم و مدون در خصوص گردشگری تدوین‌شده است که باید از این ظرفیت برای افزایش گردشگران در این منطقه استفاده شود. توجه به صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی می‌شود و اشتغال پایدار را به دنبال دارد. در سد گلابر شرایط برای ورزش‌های آبی، صخره‌نوردی و ماهیگیری فراهم است.»

او تصریح کرد: «طرح مطالعات جامع گردشگری منطقه گلابر که اعتبار آن مصوب شده است، امسال اجرایی می‌شود. سد گلابر دارای ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر است و استقبال مناسبی از این منطقه وجود دارد­، از سوی دیگر در مسیر ترانزیتی و پرتردد قرارگرفته است، ظرفیت بالایی برای جذب گردشگر دارد. با تکمیل تاسیسات و زیرساخت ها  در گلابر، آینده خوبی برای این منطقه متصور می شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399052343

برچسب‌ها