بهره‌برداری از پروژه مرمت امام‌زاده علاءالدین آوج

در آستانه فرارسیدن هفته دولت آیین بهره‌برداری از پروژه مرمت امام‌زاده علاءالدین آوج صبح روز یکم شهریورماه 1399 با حضور فرماندار آوج، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قزوین و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد.

بهگزارش میراثآریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، علیرضا خزائلی مدیرکل استان در این مراسم گفت: «عملیات اجرایی سامان‌دهی و مرمت بنای تاریخی‌مذهبی امام‌زاده علاءالدین آوج در تیرماه سال 98 با اعتباری بالغ‌بر 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی با نظارت کارشناسان مرمت اداره‌کل استان آغاز شد.»

او اظهارکرد: «در این پروژه عملیات مرمتی همچون بازسازی کف سکوها، پله‌های اطراف بنا، تخلیه بندهای قدیمی، بندکشی مجدد، برچیدن بخش‌های آجری فرسوده سطوح عمومی، اصلاح و اجرای مجدد، بازبینی، پاک‌سازی و مرمت کانال‌های دفع رطوبت، ساخت و نصب پنجره‌ها مطابق با الگوی قدیمی، اصلاح ناودان‌ها و اجرای مجدد انجام شده است.»

امامزاده سلطان علاءالدین از آثار مربوط به دوره صفوی در 20 کیلومتری شمال غربی آوج و بر روی صفه‌ای به ارتفاع یک متر ساخته شده است. ایوان بلند ورودی با پوشش کاربندی به فضای داخل بقعه می‌رسد که چهار اتاق کوچک پلان چلیپایی آن را کامل می‌کند. این بنا در تاریخ 9/8/1377 با شماره 2139 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399060232

برچسب‌ها