آغاز عملیات مرمت کف و بدنه کاخ عالی‌قاپو

مدیر پایگاه جهانی میدان امام(ره) اصفهان از آغاز عملیات مرمت بخش‌های آسیب‌دیده کف، بدنه، راه‌پله‌ها و اتاق‌های انتظار کاخ عالی‌قاپو، در این مجموعه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، فریبا خطابخش اوز 22 شهریورماه با اعلام این خبر گفت: «علاوه بر مرمت بخش‌های آسیب‌دیده کف و بدنه کاخ عالی‌قاپو، سامان‌دهی ورود و خروج گردشگران نیز در دستور کار استادکاران مرمت‌گر گروه امانی قرار گرفت.»

هادی اله‌یاری مدیر گروه امانی مرمت بنا و تزئینات اداره‌کل اصفهان نیز عنوان کرد: «مرمت آجر فرش‌های آسیب‌دیده، بندکشی سنگ‌ها، بندکشی آجرها، اصلاح در ورودی و دفع رطوبت در عمارت عالی‌قاپو نیز بخشی از این عملیات مرمتی است.»

او افزود: «اصلاح قسمت‌هایی از بدنه راه‌پله‌ها و سامان‌دهی سیستم تأسیسات برق برخی از طبقه‌ها از دیگر اقدامات مرمتی است که در این عمارت انجام خواهد شد.»

کاخ عالی‌قاپو از مجموعه بناهای دولت‌خانه عظیم صفوی است که در ضلع غربی میدان امام(ره) و در ضلع مقابل مسجد تاریخی شیخ لطف‌الله بنا شده ‌است. این بنای رفیع دارای شش طبقه و ۴۸ متر ارتفاع بوده و دارای ۵۴ اتاق است. این بنای تاریخی در عصر صفوی به‌عنوان اقامتگاه سلاطنین صفوی و در عین حال به‌عنوان ورودی دولت‌خانه عظیم صفوی کاربرد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 13990622318714

برچسب‌ها