ورود اداره‌کل اوقاف استان به موضوع مرمت بقعه حرم دانیال نبی(ع)

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان در دیدار با امام‌جمعه شهرستان شوش خواهان ورود اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به موضوع مرمت بقعه متبرکه حرم دانیال نبی(ع) شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، ظهر روز یکشنبه 23 شهریورماه 99 سیدحکمت‌الله موسوی با حضور در دفتر حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی علی‌زاده امام‌جمعه شهرستان شوش، ضمن تبریک مسئولیت جدید به‌عنوان امام جمعه شهرستان، در خصوص مشکلات شهرستان شوش در حوزه میراث‌فرهنگی با او تبادل نظر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی و امام‌جمعه شوش همچنین از برخی مکان‌های حرم دانیال نبی(ع) که به مرمت و بازسازی نیاز دارند، بازدید کردند.

در این بازدید، امام‌جمعه شوش به جایگاه حضرت دانیال(ع) و مشکلات بوجود آمده در سرداب این حرم اشاره و با تأکید بر حفظ شأن حرم دانیال(ع) خواستار مرمت و بازسازی برخی بخش‌های حرم دانیال(ع) با نظارت کارشناسان مربوط در کوتاه‌ترین زمان شد.

علیزاده همچنین بر ضرورت حفظ آثار تاریخی، توسعه گردشگری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب در این حوزه تأکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان نیز طی این بازدید خواهان ورود اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به موضوع مرمت بقعه متبرکه حرم دانیال نبی(ع) شد و تصریح کرد: «براساس ماده ۹۹ قانون برنامه، دستگاه‌های متولی و دارنده آثار تاریخی مؤظف به حفاظت از آثار تاریخی و مرمت آن‌ها هستند و این بقعه متبرک نیز باتوجه به این‌که دارای اهمیت جهانی و تاریخی است، شایسته رسیدگی بیش از این است.»

موسوی افزود: «اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان آماده همکاری به منظور رفع مشکلات آستان مقدس حرم دانیال نبی(ع) است و در این زمینه قول مساعد می‌دهیم.»

امام‌جمعه شوش و مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در پایان مذاکرات، بازدید مشترکی را نیز از قلعه تاریخی، محوطه و موزه شوش داشتند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399062471592

برچسب‌ها