جشنواره آنلاین انار و زیتون طارم در روستای انذر و شیت برگزار شد

جشنواره انار و زیتون به‌صورت آنلاین با همکاری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنای‌ دستی بومیرو به‌عنوان مرجع اقامتگاه‌ها و رویدادهای روستایی، در روستاهای طارم برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان، امیر ارجمند مدیرکل استان پنجشنبه 27 شهریورماه ۹۹  گفت: «این جشنواره در روستای انذر و شیت شهرستان طارم برگزار شد و علاقه‌مندان با حضور در اینستاگرام بومیرو

 com‌ـBoomiro و وب‌سایت www.boomiro.com به‌صورت آنلاین دیروز 26 شهریور برگزار شد. بومیرو، نخستین سامانه جامع گردشگری روستایی در کشور است و اولویت آن گردشگری روستایی است که با هدف معرفی هرچه بیشتر محصولات و آیین و فرهنگ غنی روستاییان، رویدادهای بومی‌محلی را در دستور کار خود قرار داده است.»

او اظهار کرد: «اجرای برنامه‌هایی همچون آشنایی با  صنایع‌دستی و موسیقی سنتی طارم در این جشنواره در نظر گرفته شده است. مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حضور در فضای سبز و باغ‌های این منطقه با ظرفیت‌های گردشگری آن آشنا می‌شوند. با توجه به ظرفیت‌های گردشگری منطقه طارم در زمینه طبیعت‌گردی و محصولات کشاورزی، این منطقه می‌تواند به یکی از قطب‌های گردشگری استان تبدیل شود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: «برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند باعث جذب هر چه بیشتر گردشگر و شناخته شدن بیشتر این شهرستان در بین مردم شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399062722

برچسب‌ها