برگزاری ویژه‌برنامه روز جهانی گردشگری در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد

به‌مناسبت روز جهانی گردشگری و هم‌زمان با سالگرد تأسیس موزه برادران امیدوار، مراسم \" موزه و گردشگر\" روز یکشنبه 6 مهرماه سال‌جاری، ساعت 10 تا 12 با حضور عیسی امیدوار در موزه برادران امیدوار واقع در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد، کارگاه آموزش گردشگری در کویر و سفرهای بلندمدت با اجرای ارسلان پالیزبان و سروش مطهر کارشناسان گردشگری، آموزش مجازی، پخش کلیپ از سفرهای برادران امیدوار و دیدار با عیسی امیدوار برخی از برنامههای این رویداد خواهد بود.

در اين برنامه، خودروی  تاریخی کلاسیک سیتروئن مدل ۱۹۵۳ که در  اغلب رالی‌های بزرگ جهان از جمله رالی دور دنیا در ۸۰ روز شرکت داشته و اخیرا به مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد اهدا شده نیز رونمایی و برای بازدید عموم آماده‌سازی می‌شود.

 موزه برادران امیدوار 5 مهرماه 1382 هم‌زمان با آغاز هفته گردشگری در عمارت کالسکه‌خانه مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد افتتاح شد. این موزه از سه گالری تشکیل شده که آلات و ادوات شکار، حیوانات و حشرات تاکسیدرمی شده، آلات موسیقی، مجسمه‌های چوبی، جواهرات سنتی، ظروف سفالی، سنگ‌واره‌ها، صدف‌ها، مرجان و عکس‌هایی از اقصی نقاط جهان و آداب و رسوم قبایل بدوی و بومیان نقاط گوناگون به نمایش در می‌آید.

سفر عیسی و عبدالله امیدوار در سال 1333 ه‍.ش با عبور از مرز افغانستان و ایران آغاز شد و با گذر از جنگل‌های آمازون و افریقا، صحرای گرم و سوزان ربع‌الخالی عربستان، سرزمین‌های ناشناخته آمریکای جنوبی، استرالیا، قطب شمال و جنوب پایان یافت.

این مراسم به‌دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فضای باز و با محدودیت ثبت نام برگزار می‌شود.علاقه‌مندان برای حضور و نام‌نویسی با شماره 09151410123 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 139906303

برچسب‌ها