گردشگری روستایی فرصتی بی‌نظیر برای درآمدزایی در مناطق محروم

جامعه جهانی، گردشگری را به‌عنوان قابلیتی مهم برای بازسازی اقتصادی مورد توجه ویژه قرار داده و بر نقش پیشروی آن در ایجاد فرصت‌های شغلی و رکن اصلی اقتصاد تأکید می‌کند.

ویروس کرونا و بحران جهان‌گیر آن فرصتی فراهم آورده تا در گردشگری و  نقشی که این صنعت در کمک به‌مردم جهان ایفا می‌کند بازنگری کنیم، فرصتی برای بسترسازی مناسب در راستای دستیابی به یک صنعت گردشگری فراگیرتر و پایدارتر.

نقش گردشگری در بالاترین سطح مورد توجه مقامات سازمان ملل متحد قرار گرفته و آنتونیو وترش دبیرکل این سازمان با انتخاب شعار روز جهانی گردشگری 2020، «گردشگری و توسعه روستایی» در سخنان خود از گردشگری به‌عنوان نیرویی نام‌برده که به جوامع روستایی، بومیان و سایر افرادی که درحاشیه قرار گرفته‌اند و از فرصت‌های برابر با دیگران برخوردار نیستند این امکان را می‌دهد تا کسب درآمد کرده، به توانمندسازی خود بپردازند و از قافله جهانی باز نمانند.

قرار دادن توسعه روستایی در کانون سیاست‌گذاری‌های بخش گردشگری از طریق آموزش، جذب سرمایه و به کارگیری فنآوری روز می‌تواند زندگی میلیون‌ها نفر را متحول کرده و فرهنگ و محیط زیست‌مان را مصون کرده و در عین حال از زیستگاه‌ها و گونه‌های گیاهی و جانوری در خطر انقراض محافظت کند.

 آذربایجان‌ غربی در هفته گردشگری برنامه‌های متنوعی به شکل مجازی و آنلاین در سراسر استان برگزار خواهد کرد. دوره‌های آنلاین و کارگاه‌های متناسب با شعار امسال، شب‌های فرهنگی و گفتمان‌های علمی، برگزاری تورهای آنلاین، موزه‌گردانی، برنامه معرفی توانمندی‌های روستایی استان از طریق صدا و سیمای مرکز استان و... از برنامه‌های این حوزه هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399070149

برچسب‌ها