روز جهانی گردشگری روز دوستی ملت‌هاست

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی به‌مناسبت روز جهانی گردشگری، این روز را به همه فعالان، ذی‌نفعان، علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان این حوزه فراگیر تبریک گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا، در متن پیام دکتر علی‌اصغر مونسان به‌مناسبت روز جهانی گردشگری آمده است:

«27 سپتامبر روز جهانی گردشگری را امسال به‌مناسبت درج این رویداد در تقویم رسمی کشور عزیزمان، نه‌تنها در جایگاه یک رویداد فراملی، بلکه به‌عنوان "روز ملی گردشگری" نیز پاس می‌داریم.

از سویی تقارن این مناسبت را با هفته دفاع مقدس پاس می‌داریم که بی‌تردید هر آنچه داریم مرهون فداکاری و از جان گذشتگی جوانان برومند و سلحشور ایران اسلامی است. خوشبختانه بخشی از خاطرات دفاع مقدس اکنون در قالب ستاد راهیان نور به خانواده بزرگ گردشگری پیوسته و در حافظه ملی کشورمان به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری کشور به ثبت رسیده است.

شعار امسال روز جهانی گردشگری "گردشگری و توسعه روستایی" است و به اذعان همه فعالان صنعت گردشگری، روستاها و روستاییان عزیز کشورمان هم‌اکنون از بازیگران مهم در عرصه گردشگری، خصوصاً در حوزه بوم‌گردی‌ها محسوب می‌شوند.

امید بر این است که برنامه‌ریزی برای فعالیت 2هزار واحد بوم‌گردی در سراسر کشور طلیعه امیدبخشی از آبادانی روستاها باشد، هرچند افزایش 50درصدی واحدهای اقامتی کشور و متقابلاً قرار گرفتن سفر در سبد خانوارها نیز اثرات مضاعف بر روند توسعه مناطق محروم، کمترشناخته شده و روستاهای کشور در پی خواهد داشت.

بی‌تردید توسعه گردشگری در اقصی نقاط کشورمان و در همه نقاط جهان موجب تقویت همبستگی و اشتراک منافع ملی و طبعاً اشاعه فرهنگ تحمل و مدارا می‌شود. از این‌ رو باید بگوییم روز جهانی گردشگری روز دوستی ملت‌ها هم است. روزی که تنازع جای خود را به تفاهم می‌دهد و با درک فلسفه گردشگری به ادراک بهتری از جهان می‌رسیم.

به‌دلیل بروز سیلاب در فروردین 98 و شیوع بیماری کرونا در اسفندماه، سال سختی را از سر گذراندیم، با این وجود در پایان سال 98 رکورد ورود 8میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به کشور به دست آمد. ما در این بحران تلاش کردیم حمایت‌های مادی و معنوی را توأمان در اختیار واحدها و تأسیسات گردشگری قرار دهیم و هم‌اکنون در انتظار جهشی بلافاصله، در گردشگری برای دوره پس از کرونا هستیم.

امیدواریم همان‌طور که جناب حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس محترم جمهوری اسلامی ایران در روز سوم مهرماه و در آیین افتتاح 87 پروژه گردشگری از 15 استان کشور توجه به جنبه‌های معنوی، فرهنگی و تنوع جاذبه‌های گردشگری را به‌درستی مورد تأکید قرار دادند، بتوانیم با مشارکت مردم و همراهی بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران غیردولتی این مسئولیت را همان‌گونه که شایسته ملت بزرگ ایران باشد به‌خوبی انجام دهیم.

در پایان، روز جهانی گردشگری را به همه فعالان، ذی‌نفعان، علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان این حوزه فراگیر تبریک می‌گویم و فردایی روشن‌تر را برای صنعت گردشگری کشورمان آرزومندم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399070617

برچسب‌ها