گسترش همکاری‌های مشترک معاونت میراث‌فرهنگی با شبکه مستند صدا و سیما

در دیدار معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مدیر شبکه مستند صدا و سیما بر همکاری‌های مشترک در زمینه ساخت فیلم‌های مستند با رویکردهای علمی، فرهنگی، هنری و ظرفیت‌سازی تاکید شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این دیدار به مناسبت رونمایی از فیلم یکی از مستندهای فصل دوم مستند علمی «هستند کسانی که ...» به کارگردانی محسن غلام‌زاده انجام شد، این مستند با موضوع تحقیقات و مطالعات محمد سهرابی پژوهشگر و عضو هیئت علمی پژوهشگاه علمی و صنعتی در خصوص شناسایی نوع و کنترل گل سنگ‌های محوطه تخت جمشید با همکاری پایگاه جهانی تخت جمشید ساخته شده است.

این فیلم قرار است به‌زودی از شبکه مستند سیما پخش شود.

محمدحسن طالبیان معاون میراث فرهنگی پس از رونمایی فیلم مستند «هستند کسانی که ...» با اشاره به لزوم معرفی فعالیت‌های انجام شده و دردست اقدام حوزه‌های مرمت، میراث ملموس و ناملموس، مشارکت‌های عمومی و .... به افکار عمومی بر همکاری‌های مشترک با شبکه مستند سیما تاکید کرد.

او با مثبت ارزیابی کردن روند رو به رشد مشارکت‌های مردمی در مرمت بناهای تاریخی و واجد ارزش در اختیار بخش خصوصی طی سال‌های اخیر گفت: «2500 پروژه مرمتی مشارکتی طی سال گذشته انجام شد.»

طالبیان با اشاره به بیش از 33 هزار اثر ثبت شده در فهرست میراث ملی و دیگر آثار واجد ارزش و روند رو به رشد تعداد آثار ثبتی و ناکافی بودن اعتبارات تخصیص یافته در مقایسه با تعداد آثار بر لزوم هر چه بیشتر مشارکت‌های مردمی با همکاری رسانه ملی تاکید کرد.

معاون میراث‌فرهنگی کشور پروژه‌های مرمتی پایان یافته، قنات‌ها، آسبادها، اورامان و .... از جمله موضوعاتی برشمرد که می‌تواند موضوع همکاری‌های مشترک برای ساخت فیلم‌های مستند قرار گیرد.

محسن یزدی مدیر شبکه مستند صدا و سیما در این نشست آمادگی این شبکه را برای همکاری‌های مشترک در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی اعلام کرد.

بر این اساس مقرر شد تا موضوعات همکاری به صورت مستقل و در قالب تفاهم‌نامه بین طرفین تدوین و تنظیم شود.

 عباس فرازمند رئیس پژوهشکده زیست فناوری سازمان پژوهش‌های علمی صنعتی ایران، محسن غلام‌زاده مستندساز و کارگردان، هرمز امامی مستندساز، ابوالقاسم ناصری مدیر تولید شبکه مستند، بهرام رضایی چراتی معاون دفتر امور پایگاه‌های ملی و جهانی، حمید فدایی مدیر پایگاه تخت جمشید از دیگر اعضای حاضر در این نشست بودند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399070680

برچسب‌ها