وبینارهای آموزشی روش‌های حفاظت و نگهداری عروسک برگزار می‌شود

پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی‌فرهنگی با همکاری دفتر کودک و نوجوان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، مجموعه وبینارهای آموزشی روش‌های حفاظت و نگهداری مجموعه‌های عروسکی را برگزار می‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، این وبینارها در چهار بخش با محوریت حفاظت و نگهداری از مجموعه‌های عروسکی ارائه خواهد شد.

نخستین بخش این مجموعه وبینار با عنوان «آشنایی با چگونگی طبقه‌بندی عروسک‌ها به لحاظ مواد سازنده و انواع روش‌های حفاظت پیشگیرانه» هم‌زمان با هفته ملی کودک در روز سه‌شنبه 22 مهرماه سال 1399 از ساعت 10 تا 12 برگزار می‌شود. 

این دوره آموزشی می‌تواند به مجموعه‌داران، موزه‌داران، پژوهشگران و تمامی علاقه‌مندان به عروسک اطلاعات جامعی درباره طبقه‌بندی، شناخت جنس، شیوه‌های حفاظت و نگهداری، شناخت عوامل تخریب و روش‌های بسته‌بندی ارائه کند.

مدرسان این دوره فاطمه علی‌میرزایی دانشجوی دکترای حفاظت و مرمت آثار تاریخی و لیلا کفاش‌زاده پژوهشگر و مسئول دفتر کودک و نوجوان هستند.

«آشنایی با انواع آسیب، علل و عوامل بروز»، «آشنایی با روش‌های ابتدایی پاک‌سازی و ترمیم» و «روش‌های بسته‌بندی و نگهداری» دیگر عناوین این مجموعه وبینار آموزشی است که فراخوان آن‌ها متعاقباً اعلام خواهد شد .

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این دوره می‌توانند در ساعت‌ها و روزهای اداری با شماره تلفن 66717001 داخلی‌های 405 و 242 تماس بگیرند یا به وب‌سایت پژوهشگاه به آدرس  www.richt.ir   بخش فراخوان‌ها مراجعه کنند.

با توجه به محدودیت ظرفیت، اولویت با افرادی است که تا 18 مهرماه فرایند ثبت‌نام را تکمیل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399070946

برچسب‌ها