تدفین 4 شهید خدمت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در 4 شهر کشور

با برگزاری مراسم تشییع جنازه چهار نفر از همکاران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در زادگاهشان، این چهار شهید خدمت در خانه‌های ابدی خود آرام گرفتند.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، ابوالفضل عبیدی، محسن شیخ‌الاسلامی، محمدرضا سندگل و امین چاجی، چهار نفر از همکاران وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، بامداد دوشنبه 21 مهرماه 99 در مأموریت به استان سیستان و بلوچستان و در حین خدمت در سانحه رانندگی درگذشتند.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده مراسم وداع با پیکر مطهر این چهار شهید خدمت صبح روز سه‌شنبه 22 مهرماه در مقابل موزه منطقه‌ای شمال شرق (موزه زاهدان) برگزار شد و بعد از آن پیکر مرحوم امین چاجی به زادگاهش در استان خراسان جنوبی منتقل و در مراسمی با شکوه و با حضور جمعی از مدیران استانی و مردم استان خراسان جنوبی در بیرجند به خاک سپرده شد.

\"\"

پیکر شهیدان خدمت ابوالفضل عبیدی، محسن شیخ‌الاسلامی و محمدرضا سندگل نیز به تهران منتقل شد و ظهر سه‌شنبه 22 مهرماه 99 مراسم وداع با این سه عزیز با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، معاونان و مدیران، جمعی از کارکنان این وزارتخانه و خانواده‌های داغدار آنان، در حیاط ساختمان مرکزی وزارتخانه برگزار شد.

\"\"

پیکر مرحوم محسن شیخ‌الاسلامی عصر دیروز تا بهشت زهرای تهران بدرقه شد و در قطعه نام‌آوران به خاک سپرده شد، پیکر مرحوم ابوالفضل عبیدی نیز برای خاک‌سپاری به دامغان و پیکر مرحوم محمدرضا سندگل به شهرستان آزادشهر در استان گلستان انتقال پیدا کرد.

\"\"

صبح روز چهارشنبه 23 مهرماه نیز مراسم تشییع جنازه مرحوم ابوالفضل عبیدی با حضور مدیر‌کل و معاونان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، جمعی از کارشناسان وزارتخانه و همکاران آن مرحوم و مسئولان و مردم دامغان برگزار شد.

مهدی جمال مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان در مراسم خاکسپاری مرحوم عبیدی ضمن عرض تسلیت به خانواده آن مرحوم از او به عنوان شهید راه خدمت یاد کرد و در سخنانی سلام و پیام تسلیت دکتر مونسان وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد‌حسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور را به خانواده آن مرحوم ابلاغ کرد.

بعد از برگزاری این مراسم، پیکر مرحوم ابوالفضل عبیدی در قطعه نام‌آوران آرامستان فردوس رضا در شهرستان دامغان به خاک سپرده شد.

\"\"

مراسم تشییع جنازه و خاک‌سپاری مرحوم محمدرضا سندگل مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز صبح امروز چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین شهابی امام جمعه آزادشهر، احمد تجری مدیرکل استان گلستان، تعدادی از همکاران و خانواده آن مرحوم در شهرستان آزاد‌شهر برگزار شد.

در این مراسم بعد از قرائت زیارت عاشورا و ذکر مصیبت اهل بیت (ع)، پیکر مرحوم محمدرضا سندگل در آرامستان این شهرستان به خاک سپرده شد.

\"\"

 

انتهای پیام/

کد خبر 1399072335

برچسب‌ها