خلاقیت راه برون‌رفت از رکود صنعت گردشگری است

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: «دوران کرونا دیر یا زود به سر خواهد آمد و تنها چیزی که از این روزها باقی می‌ماند چالش‌هایی است که می‌توانند در ‏آینده فرصت ساز شوند، برای رکود فعلی صنعت توریسم داخلی چاشنی خلاقیت و برنامه‌ریزی، راهگشا خواهد بود.»

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، سید حسن حسینی معاون گردشگری روز 29 مهر ماه 99 در کارگاه آموزشی با حضور مدیران تاسیسات گردشگری استان عنوان کرد: «صنعت گردشگری در زمان بحران‌های طبیعی، بهداشتی، سیاسی و حتی اقتصادی حساس و آسیب‌پذیر است. با شیوع کرونا در ایران، گردشگری ایران نیز مانند کشورهای دیگر به مرز ورشکستگی رسیده است. هر کشوری بنا به شرایط خود باید بتواند مدیریت بحران کرده و با ارائه راهکارهایی از این مرحله به خوبی عبور کند. در ایران فعالان در حوزه دفاتر خدمات مسافرتی (آژانس‌های مسافرتی) به عنوان تولیدکنندگان سفر، کارکنان واحدهای اقامتی و سایر موسسات گردشگری ضمن برنامه‌ریزی و ایجاد خلاقیت در شغل خود نیاز دارند تا  چرخه این صنعت به حرکت درآید.»

معاون گردشگری استان مرکزی در این کارگاه آموزشی که با عنوان راه‌های برون‌رفت از بحران ناشی از کرونا و با همکاری موسسه آموزشی ساتراس برگزار شده بود، افزود: «راه برون‌رفت از بحران ناشی از کرونا تنها در دست دولت نیست، بخش خصوصی و افراد محلی نیز باید با همدلی با یکدیگر از این دوره عبور کنند.»

حسینی گفت: «فعالان حوزه گردشگری باید روش های سنتی را تغییر دهند و در این زمینه تولید محتوای تبلیغاتی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری استان در شبکه‌های اجتماعی و استفاده از ابزارهای گردشگری مجازی، دیجیتال و داشتن رویکرد مردم محور می‌تواند در این مهم بسیار اثرگذار عمل کند.»

او با بیان اینکه ما مطمئنیم کرونا تا مدت‌ها با ماست، افزود: «در محدوده محلی محدودیت‌هایی وجود دارد. بسیاری از افراد محلی به تصور شیوع کرونا از ورود برخی از گردشگران جلوگیری می‌کنند. در این بخش به همدلی و همیاری نیاز داریم و باید مسئولان محلی و ساکنان محلی بپذیرند که ورود گردشگر با رعایت شیوه‌نامه بهداشتی مسبب شیوع ویروس کرونا نیست.»

معاون گردشگری استان مرکزی با اعتقاد بر اینکه آنچه امروز می‌تواند در برون‌رفت صنعت گردشگری از بحران کرونا یاری برساند تولید محتوای تبلیغاتی از جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشور در شبکه‌های اجتماعی و مخاطب قرار دادن عامه مردم است گفت: «استفاده از ابزارهای گردشگری مجازی، دیجیتال و داشتن رویکرد مردم محو‌ر می‌تواند در این مهم یاریگر باشد و در حال حاضر اطلاعات و محتوای تبلیغاتی قابل‌توجهی در درگاه‌های مجازی وابسته به اداره‌کل موجود است که از آن جمله می‌توان به عکس، کلیپ و فیلم‌های کوتاه از جاذبه‌های گردشگری استان در سایت و شبکه‌های وابسته به این اداره‌کل اشاره کرد که می‌تواند با ترجمه به زبان‌های مختلف در کشورهای مختلف استفاده شود.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399072955

برچسب‌ها