معاون میراث‌فرهنگی کشور روز بین‌المللی کارکنان موزه را تبریک گفت

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، فرارسیدن روز بین‌المللی کارکنان موزه را به فعالان عرصه موزه‌داری تبریک گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا در پیام تبریک محمد‌حسن طالبیان به این مناسبت آمده است:

«انتخاب یک روز برای یادکرد و قدردانی از تلاش کارکنان و فعالان موزه و موزه‌داری نشان از اهمیت ویژه مشاغل مرتبط با حفاظت از میراث‌فرهنگی دارد. بی‌تردید تمام کسانی که همت خود را برای صیانت از موزه‌ها و حفظ و معرفی آثار موزه‌ای به کار بسته‌اند، حافظان راستین دستاوردهای تاریخ و میراث بشری هستند و نقش عظیم آنان در انتقال فرهنگ بر هیچ کسی پوشیده نیست. موزه‌داران و کارکنان موزه‌ها علاوه بر وظیفه نگهداری از امانت پیشینیان، مدیران و معلمان تاریخ جهان محسوب می‌شوند، چراکه امروزه موزه‌ها فراتر از محل نگهداری اشیای فرهنگی، تاریخی به فضاهایی آموزشی و فرهنگ‌ساز تبدیل شده‌اند که زندگی بشر و دستاوردهای گذشته او را برای مخاطبین روایت می‌کنند.

چنین وظیفه سنگینی همه ما را مرهون نقش مهم و اثرگذار فعالان و دغدغه‌مندان ساحَت موزه‌داری می‌کند. روز  بین‌المللی کارکنان موزه را به همه کسانی که در هر جایگاهی برای نگهداری و مدیریت موزه‌ها فعالیت و تلاش می‌کنند، تبریک می‌گویم و برای آنان آرزوی سلامتی و موفقیت دارم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399080135

برچسب‌ها