پيشرفت ۵۰ درصدی مرمت پل تاریخی بریم

مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد از پيشرفت ۵۰ درصدی مرمت پل تاریخی بریم در شهرستان باشت خبرداد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی‌ عصر روز یکشنبه 4 آبان‌ماه 99 در بازدید از این پروژه گفت: «این هفتمین مرحله مرمت بنای تاریخی پل بریم در شهرستان باشت است. در این مرحله دو دهنه از این پل تاریخی مرمت می‌شود.»
او اظهار کرد: «برای مرمت این قسمت از پل، ۷۰۰میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است که شامل سنگ‌فرش،دیوارکشی و نرده‌کشی از بخش‌های مختلف مرمت پل تاریخی بریم در مراحل پیش بوده است.»
مدیرکل ‌میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: «طرح مرمت پل بریم با هدف ماندگاری بیشتر این میراث ارزشمند تاریخی اجرا م‌ شود. این اثر تاریخی از بناهای به‌جا مانده از دوره‌های ساسانی، اسلامی و پهلوی اول است.»
پل تاریخی بریم باشت به‌صورت طاق‌های کمانی به‌هم پیوسته شکل گرفته و محل عبور تجارت و مبادله فرهنگ مردمان دور و نزدیک در گذشته بوده است. مجموعه پل بریم شهرستان باشت دارای 13 دهانه به طول 80 متر است.

انتهای پیام/

کد خبر 139908054

برچسب‌ها