واگذاری زمین در شهرستان نیمروز برای ایجاد خانه صنایع‌دستی

یک قطعه زمین از سوی یکی از افراد نیکوکار در شهرستان نیمروز برای احداث خانه صنایع‌دستی و حمایت از هنرمندان رشته‌های مختلف از جمله خامه‌دوزی اهدا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، در مراسمی با حضور مهدی عارفی اهداکننده زمین و با حضور مسئولان فرمانداری، شهرداری و اداره راه و شهرسازی نیمروز، روزسه‌شنبه 20 آبان 99 تفاهم‌نامه مراحل واگذاری زمین برای ساخت خانه صنایع‌دستی در شهر ادیمی امضا و به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تحویل داده شد.

با توجه به اینکه جلسه بررسی نهایی پرونده شهر ادیمی به‌عنوان شهر ملی خمک‌دوزی یا همان خامه‌دوزی سیستان در شورای راهبردی ثبت ملی شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی سوم شهریورماه در تهران برگزار شد، لذا در راستای توسعه زیر‌ساخت‌های آموزشی، تولید و فروش صنایع‌دستی و با همکاری افراد خیر این شهرستان، یک قطعه زمین با هدف حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان صنایع‌دستی واگذار شد.

صورت‌جلسه تحویل این زمین به متراژ هزار مترمربع در محل فرمانداری نیمروز به مسئول اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این شهرستان تحویل داده شد.

مهدی عارفی خیر نیکوکار سیستان و بلوچستان این زمین را با هدف حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان صنایع‌دستی و کمک به رونق صنایع‌دستی خصوصا رشته خامه‌‌دوزی در استان و شهر ادیمی، اهدا کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399082136

برچسب‌ها