عملیات نورپردازی غار کتله‌خور به پایان رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از  اتمام بهسازی، اصلاح و تعمیر شبکه روشنایی و نورپردازی غار کتله خور در شهرستان خدابنده خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند پنجشنبه 22 آبان گفت: «اعتبار بالغ بر 3 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی برای توسعه نورپردازی در غار کتله خور اختصاص داده شده بود که 1250 مترمربع با نصب 300 پروژکتور در طبقه اول غار، نورپردازی شد. این عملیات از اواسط شهریور ماه سال جاری آغاز شد و در نیمه آبان ماه به پایان رسید.»

ارجمند خاطرنشان کرد: «سامان‌دهی محور دسترسی به غار، نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی در مبادی ورودی شهر، ایجاد کیوسک راهنمای مسافر به‌صورت شبانه‌روزی، نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی در جاده غار و داخل پارک گردشگری غار، نصب و راه‌اندازی آبخوری آب آشامیدنی، ایجاد پارکینگ خودروهای سواری با ظرفیت حداقل 100 خودرو، بهینه‌سازی فضای نشیمن و نصب باربیکیو، فراهم آوردن امکانات اولیه مورد نیاز گردشگران انجام شده است و نورپردازی داخل غار هم از مهم‌ترین اقداماتی است که در طی دو ماه اخیر  انجام ‌شد.»

کتله‌خور غاری باشکوه و زیبا در دل کوه‌های منطقه خدابنده است و غاری آبی-خشکی است که در دوران سوم زمین‌شناسی به‌وجود آمده است. کتله‌خور، غاری زیبا با قندیل‌های بی‌نظیر و رویایی است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. دمای هوای داخل غار همانند بسیاری از غارهای دیگر در تمام فصول ثابت و بین ۷ تا ۱۴ درجه سانتی‌گراد است.

انتهای پیام/

کد خبر 13990822555971

برچسب‌ها