تحول صنعت گردشگری با تکنولوژی 5G

فناوری 5G در دنیا به سرعت در حال افزایش است و دنیا را متحول می‌کند، اما این فناوری در آینده چه تأثیری بر روی صنعت گردشگری خواهد گذاشت؟

نوآوری‌های زیادی در سراسر جهان و در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد اما فرودگاه‌ها و خطوط هوایی به دلیل این‌که نیروی 5G  را از راه‌های مختلفی احساس می‌کنند از اهمیت بیشتری برخوردارند.

ما در حال ورود به دوره جدیدی از سفرهای هوایی هستیم که صنعت گردشگری را از جنبه مثبت، متحول خواهد ساخت.
سال‌هاست که تکنسین‌ها پتانسیل 5G، شبکه تلفن همراه نسل پنجم را مطرح می‌کنند. کاملاً مشخص شده که این سیستم،  نوید سرعت رعد و برق سریع داده‌ها، اتومبیل‌های خودران، شهرهای هوشمند، واقعیت ترکیبی یکپارچه و موارد دیگر را می‌دهد. در صنعت گردشگری، این می‌تواند یک مسافرت آسوده‌تر، بهبود بهره‌وری فرودگاه، شخصی‌سازی بیشتر برای مهمانان هتل و پشتیبانی از تجربیات غوطه‌وری در مقصد از  طریق (VR / AR) باشد.

گوشه نگاهی به سیستم AR

تکنولوژی‌های دیجیتالی و نفوذ آن‌ها در کسب‌و‌کار به سرعت رو به پیشرفت است. در این راستا، واقعیت افزوده (AR) به یک فرصت برای سازمان هایی که به دنبای جذب مشتری و درآمد بیشتر هستند، تبدیل شده است. سرعت پیشرفت این تکنولوژی در حدیست که کسب‌و‌کارهای مختلف با از دست دادن کوچکترین فرصتی از بازار رقابتی جا خواهند ماند. با استفاده از برنامه‌ها و راهکارهای واقعیت افزوده (AR) کسب‌و‌کارها می‌توانند با تعاملات خلاقانه‌ای باعث جذب مشتری شوند.

واقعیت افزوده از اطلاعات کاربران که در دنیای دیجیتالی محفوظ است به صورت خودکار و مستقیم در ارتباط با دنیای واقعی استفاده می‌کند. کاربران می‌توانند محتوایی مانند انیمیشن، ویدئو و یا محصولات 3D را در یک ویدئوی زنده از طریق دوربین گوشی هوشمند خود که به سمت یک عکس گرفته شده، مشاهده کنند.

همانطور که برنامه‌های 5G رو به گسترش است، بهترین پیشنهادهای کلاس و استانداردها در صنعت مسافرت‌های درونی و خارجی از کشور به استاندارد جدیدی تبدیل می‌شود که تجارب مشتری در آن اندازه‌گیری می‌شود. شرکت‌های مسافرتی باید اکنون اقدام کنند و تشخیص‌ دهند که هر گام کوچک رو به جلو از امروز پیشرفت در آینده 5G را نشان می‌دهد که مدت‌هاست فنآوران در مورد آن غوغا می‌کنند.

در اینجا هفت راه وجود دارد که 5G می‌تواند بر صنعت گردشگری تأثیر بگذارد:
1.  تکنولوژی 5G همراه با سایر فناوری‌ها می‌تواند مرحله رویایی در صنعت گردشگری را سوپرشارژ  کند.
2.  می‌تواند برای افزایش دقت و کاهش پیچیدگی و تأخیر در خرید هوایی نوآوری داشته باشد.
3.  در فرودگاه، سنسورهای متصل به 5G می‌توانند بهینه‌سازی همه چیز، از حمل بار تا ناوبری فرودگاه را فراهم کنند و خطوط طولانی امنیتی را با حرکت آزاد جایگزین کنند.
4.  برای هتل‌ها، 5G فرصت‌هایی را برای ارتقای تجربه مهمان و افزایش کارایی عملیاتی ایجاد می‌کند.
5.  همراه با هوش مصنوعی و رباتیک، 5G می‌تواند از طریق ربات‌های هوشمند شخصی‌سازی را افزایش داده و نقاط تماس(touch point)خدمات مشتری را افزایش دهد (و تعاملات بالقوه گسترش ویروس را کاهش دهد).
6.   تکنولوژی 5G همچنین پتانسیل قابل توجهی را برای بهبود تجربه در مقصد از طریق برنامه‌های کاربردی با واقعیت ترکیبی ایجاد شده که درک چگونگی مقصد را کاملا قابل لمس می‌کند.
7.  این تکنولوژی همچنین اشتراک در سفر را به طرز شگفت‌آوری ارتقا می‌بخشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399082443

برچسب‌ها