کتاب بسطام دیار عارفان رونمایی شد

کتاب «بسطام دیار عارفان» نوشته محمد متحدی در مراسمی در بسطام رونمایی شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، نویسنده کتاب در آیین رونمایی، هدف از تالیف این کتاب را ثبت تمدن کهن بسطام و به یادگار گذاشتن این میراث ماندگار برای نسل آینده عنوان کرد.

محمد متحدی گفت: «بر اساس اسناد موجود، بسطام در سال‌های طولانی مرکز مناطق اطراف بوده و از اهمیت بالایی برخوردار بوده است.»

او با بیان اینکه در این کتاب به جغرافیای بسطام، صحراها، آرامستان‌های قدیمی، نام قدیم مناطق و کلاته‌ها، روستا‌ها، مزرعه‌ها، آداب و رسوم، ضرب‌المثل‌ها و افسانه‌ها و گویش بسطامی پرداخته شده، ادامه داد: «می‌توان توضیح بیشتر درباره افسانه‌ها، ضرب‌المثل‌ها و گویش بسطامی را در جلد دوم کتاب ارائه کرد.»

این نویسنده بر مشارکت جوانان در حوزه فرهنگ مکتوب و تالیف کتاب تاکید کرد و گفت: «کتاب، میراث مکتوبی است که نسل‌ها به یادگار خواهد ماند.»

کتاب «بسطام دیار عارفان» در زمینه تاریخ، جغرافیا فرهنگ، آداب و رسوم توسط انتشارات آوای چلچله شاهرود در ۳۵۲ صفحه منتشر شده است.

شهر تاریخی بسطام در 6 کیلومتری شهرستان شاهرود واقع شده است. در این شهر، آثار تاریخی متنوع مربوط به دوره‌های مختلف تاریخی وجود دارد. علاوه بر مجموعه تاریخی بسطام، طبیعت ناحیه نیز بسیار زیبا است.

انتهای پیام/

کد خبر 13990825662082

برچسب‌ها