طرح‌ گردشگری سد گلابر فرصتی برای اشتغال پایدار است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: «طرح‌ گردشگری سد گلابر در شهرستان ایجرود می‌تواند فرصتی برای اشتغال پایدار در این منطقه ایجاد کند.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان روز دوشنبه 26 آبان ماه ۹۹ با بیان این که کار گردشگری می‌تواند در زمینه توانمندسازی مناطق کمک شایانی کند، اظهار داشت: «گردشگری به عنوان یکی از پویاترین فعالیت‌های اقتصادی عصر حاضر، نقش مهمی در توسعه پایدار محلی در روستای گلابر ایفا می‌کند.»

ارجمند گفت: «ایده‌های بسیار زیادی در حوزه اشتغال در شهرستان ایجرود وجود دارد که اگر سرمایه‌گذاران در این زمینه ورود کنند می‌توانند برنامه‌ها و کارهای موفقی را انجام دهند و زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را فراهم کنند. طرح‌ گردشگری سد گلابر در شهرستان ایجرود می تواند فرصتی برای اشتغال پایدار در این شهرستان باشد. این طرح با اخذ موافقت اصولی در مساحتی بالغ‌بر 80 هزار مترمربع اجرا خواهد شد و حجم سرمایه‌گذاری در پروژه مذکور بالغ‌بر 146میلیارد ریال است و با احداث این پروژه، برای 35 نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.»

او افزود: «فاز نخست طرح توسعه گردشگری در روستای گلابر شامل، ۱۰ سوئیت آماده با لوازم و تجهیزات کامل و مهمانسرا، چهار باب ساختمان ویلایی دو طبقه هر کدام حدود ۱۰۰ مترمربع، دو باب ساختمان ویلایی، چهار واحد سوله بزرگ با مساحت نزدیک به ۱۵۰۰ مترمربع، سالن پذیرایی بزرگ با آشپزخانه و سرویس کامل، یک باب ساختمان نگهبانی در محل ورودی کمپ با مساحت حدود ۴۰ مترمربع، دو دهنه غار هر کدام به مساحت ۴۰ مترمربع و یک قطعه باغ مثمر به مساحت سه هکتار است. در طرح توسعه گردشگری باید فعالیت‌هایی گنجانید که در فصل زمستان نیز کاربرد داشته باشد و با تغییر فصل دچار رکود شدید نشود. ورزش‌های سالنی، استخر سرپوشیده، پارک درمان سنتی و اسلامی و ... از کاربری‌هایی است که در فصل سرد نیز می‌توانند کاربرد داشته باشند. پیش‌بینی مکان‌های برگزاری سمینارها و جشنواره‌ها و سالن‌های همایش، هتل و ... می‌تواند جذابیت‌های مقطعی ایجاد کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399082616

برچسب‌ها