استفاده از ظرفیت راهنمایان گردشگری برای استقرار حساب‌های اقماری گردشگری

معاون گردشگری پیشنهاد استفاده از تجارب و ظرفیت راهنمایان گردشگری را برای ایجاد و استقرار حساب‌های اقماری گردشگری مطرح کرد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سومین نشست تخصصی اعضای کمیته راهبری حساب‌های اقماری گردشگری با حضور ولی تیموری معاون گردشگری، جواد حسین‌زاده رئیس مرکز آمار ایران، مدیران و کارشناسان آن مرکز روز دوشنبه 26 آبان ماه 99 در سالن خلیج‌فارس معاونت گردشگری برگزار شد.

 معاون گردشگری استقرار حساب اقماری گردشگری (TSA) را یکی از برنامه‌های اولویت‌دار وزارتخانه عنوان کرد و گفت: «روند رو به رشد گردشگری خارجی و دو برابر شدن تعداد گردشگران ورودی به کشور طی سه سال گذشته و تا قبل از شیوع کرونا همگان را برای آماده کردن زیرساخت‌های عملیاتی و اجرایی این صنعت تاثیرگذار بیش از گذشته متقاعد کرد.»

تیموری از بخش آماری نیروی انتظامی، مرکز آمار ایران و راهنمایان گردشگری به‌عنوان عناصر کلیدی در فرایند اجرایی طرح نام برد و اظهار امیدواری کرد که با استقرار این طرح، سهم گردشگری در اقتصاد ملی تعیین و برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش درآمدهای ارزی کشور ارتقا پیدا کند.

در ادامه نشست رئیس مرکز آمار ایران با اعلام ضرورت اجرای این طرح با تطبیق شرایط موجود به لحاظ همزمانی با شیوع بیماری کرونا خواهان همکاری کارشناسان و پرسشگران استانی همچنین ایفای نقش بیشتر نیروی انتظامی از طریق هماهنگی‌های بیشتر با رده‌های مختلف ناجا و حضور نمایندگان پلیس‌های تخصصی در این طرح شد.

معرفی سامانه‌های موجود در معاونت گردشگری، نحوه ارتقای کیفیت و محتوای آنها با همکاری مشترک مرکزآمار ایران از دیگر موضوعات مورد گفت‌وگو در این نشست بود.

انتهای پیام/

کد خبر 13990827712862

برچسب‌ها